اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی جدید از دیروز بارش باران در بیشتر مناطق استان آغاز شده است، افزود: پس از پیرانشهر بیشترین بارش ها به ترتیب در ماکو پنج میلی متر، اشنویه 4.5 میلی متر و مهاباد چهار میلی متر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه موجب وزش تندباد در بیشتر شهرهای استان شده است، ادامه داد: بیشترین سرعت باد در اشنویه با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت و در شهرهای بوکان، نقده، ارومیه و چایپاره به ترتیب به سرعت 60، 56، 55 و 50 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با دمای 15 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین منفی 2 و 14 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین 2 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از بعد از ظهر دیروز /سه شنبه/ وارد آذربایجان غربی شده است و فعالیت آن به طور متناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داد.
فعالیت سامانه در این مدت بصورت بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی و برف گیر از شدت بیشتری برخوردار است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.