رئیس چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی گفت: برای تعالی کشور باید از تئوری گرایی به سمت عملگرایی حرکت کنیم.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی ‌امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد افزود:  چنانچه  بخواهیم موضوع حقوق شهروندی را از دیدگاه اسلام و غرب مورد بررسی قرار دهیم و در آن زیست بوم ایرانی اسلامی و انسانی را مورد توجه قراردهیم  قطعاً یکی از کلید واژه های مهم آن توسعه انسانی است.
 ‌وی  با اشاره به اینکه مازلو در تئوری خود نیازهای فیزیولوژیک را در قاعده هرم و خودشکوفایی انسانی را در رأس هرم قرار داده است افزود: خلاف این دیدگاه ماتریالیستی که انسان و  ماده در رأس این هرم قرار دارد، خدامحوری ‌و توحید محوری مورد تاکید اسلام بوده و به هدایتگری،عدالتخواهی ،قانون‌گرایی و،‌فقر زدایی توجه شده است.
دکتر عاقلی  با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی در  ۲۲ فصل توسط رئیس جمهور بر اساس قوانین اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این منشور مفصل‌ترین منشور حقوق شهروندی است که حمایت رهبری و مسئولین نظام و هیئت دولت از نقاط قوت این منشور است که برخلاف بیانیه حقوق بشر که انسان محوری در راس ان قراردارد ، به خدامحوری و توحید محوری در منشور حقوق شهروندی توجه جدی شده است.
 وی با بیان اینکه مراتب کرامت انسانی به طور کامل در منشور حقوق شهروندی لحاظ شده  است افزود: با توجه به اینکه شرایط و بسترهای لازم برای رشد و تعالی در کشور فراهم است ، متاسفانه در عمل گرایی و تبدیل  تئوری ها به عمل ضعیف هستیم که باید در این راستا ورود جدی شود.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: باید نقاط ضعف و تهدیدات را شناسایی کنیم و با صرف انرژی  و کنکاش با عملگرایی تدریجی در راستای توسعه انسانی و اقتصادی گام برداریم .
 رئیس چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با بیان اینکه باید از تئوری گرایی به سمت عمل گرایی حرکت کنیم افزود: چنانچه حقوق شهروندی در سرشت ما نهادینه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و تورم کشور نیز مرتفع و ایثارگری اختیاری ایجاد می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.