به گزارش ایرنا تحول در توسعه راه های روستایی و شهری را می توان در استان های مرزی کشور و از جمله آذربایجان غربی مورد سنجش قرار داد تا جایی که اکنون به برکت نظام اسلامی چهار هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی این استان آسفالتی است.
توسعه مسیرهای ارتباطی دسترسی به امکانات را برای روستانشینان فراهم کرده و این امر بدون تردید آسایش و آرامش را به آنان هدیه کرده است؛ به دنبال توسعه مسیرهای ارتباطی خدمات و امکانات رفاهی و همچنین امکانات بهداشتی نیز در دسترس روستاییان قرار گرفته است تا رعایت حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی به صورت ملموس نمایان باشد.
مبین سعید آباجالو، ساکن روستای «آباجالو» ارومیه به خبرنگار ایرنا گفت: قبل از انقلاب برای رفت و آمد به شهر از مسیر خاکی و نامناسب استفاده می شد و آسایش زندگی روستایی هم با مشکلاتی مواجه بود.
«حسین اقدم» یکی دیگر از اهالی این روستا در خصوص بهره مندی روستاها از مسیر آسفالتی گفت: در زمان حکومت طاغوت رفت و آمد ما به شهر چندین ساعت طول می کشید و اما اکنون با آسفالت شدن مسیر ارتباطی و توسعه مسیرهای روستایی هر موقع که بخواهیم در عرض چند دقیقه به شهر رفت و آمد می کنیم.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران عدالت اجتماعی را در صدر اولویت های کاری خود قرار داد و خدمات زیربنایی همچون مناطق شهری به روستاها رسید.
«قاسم رحیم زاده» یکی از روستاییان ساکن «چنقرالوی پل» ارومیه، گفت: یکی از برکت های بزرگ نظام مقدس اسلامی توسعه راه ها در مناطق روستایی است و برخورداری از مسیر ارتباطی به روستاها مبنای توسعه امکانات زیربنایی در دورافتاده ترین مناطق به شمار می رود.
وی بیان کرد: با توسعه و بهبود مسیر ارتباطی به این روستا شاهد توسعه تمام امکانات زیربنایی از جمله درمانگاه روستایی بودیم و این امر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی حدود چهار هزار کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت است.
ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: بهسازی مسیرهای ارتباطی به ویژه در مناطق محروم در راستای توسعه متوازن مورد نظر انقلاب اسلامی است و از ضرورت های محرومیت زدایی به شمار می رود.
وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی بیشتر جاده های ارتباطی آذربایجان غربی از نوع راه فرعی درجه 2 بود که به برکت انقلاب اسلامی امروز 376 کیلومتر بزرگراه، 575 کیلومتر راه اصلی و 375 کیلومتر راه فرعی در حوزه استحفاظی این استان گسترش یافته است.
وی اظهار داشت: اجرای 184 کیلومتر محور ریلی در آذربایجان غربی و اتصال شهر ارومیه به شبکه ریلی کشور را می توان مهمترین رویداد حوزه راه و شهرسازی دانست.
وی گفت: طول راه های ریلی آذربایجان غربی قبل از انقلاب اسلامی 101 کیلومتر بود و امروز مجموع جاده های ریلی استان به بیش از 285 کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به استانداردسازی زیرساخت های حمل و نقل بین المللی نیز در آذربایجان غربی اعلام کرد: طرح احداث کریدورغرب کشور به طول 440 کیلومتر نیز در محدوده این استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
گزارش از نیما سعیدی اقدم
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.