عزیز میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 14 مرکز اقامتی خوی دارای 570 تخت جهت اسکان مسافران است.
وی با اینکه شهرستان تاریخی و فرهنگی خوی همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است، افزود: بارگاه شمس تبریزی، دروازه سنگی، آبشار بدلان، غارعلی شیخ، پل هوایی قطور، پل تاریخی خاتون و مسجد مطلب خان از جمله شناخته شده ترین آثار تاریخی و قدیمی این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه نوروز امسال 15 هزار نفر گردشگر اسکان شده در هتل های شهرستان ثبت شده بود، افزود: پیش بینی می کنیم امسال این تعداد به 20 هزار نفر ارتقا یابد.
وی با اشاره به فعالیت یک اقامتگاه در این شهرستان، ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی مارکان این شهرستان نیز در راستای توسعه گردشگری مجوز فعالیت دریافت کرده است.
میرزایی اضافه کرد: این اقامتگاه در روستای هدف گردشگری مارکان خوی و در فضایی سرسبز و با طبیعتی بکر راه اندازی شده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی گفت: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند و گردشگران علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده می کنند.
به گفته وی معرفی ارزش‌ها، پیشینه و مراسمات رایج محلی خوی در ایام نوروز و معرفی آثار باستانی برای بازدید کنندگان از اهداف برنامه های این اداره در شهرستان خوی است.
وی افزود: میراث فرهنگی با توجه به وظیفه ذاتی خود از تمام توان برای معرفی آثار این شهرستان استفاده می کند تا زمینه حضور بیش از پیش گردشگران را در شهرستان فراهم کند.
وی بیان کرد: شهرستان خوی در زمینه اقامت میهمانان و گردشگران نوروزی مشکلی ندارد و آماده استقبال از مسافران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی با برخورداری از تمدنی کهن، آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری ایران محسوب می شود؛ مجموعه آثار شگفت انگیز طبیعی، تاریخی و فرهنگی خوی از چنان ارزشی برخوردار است که می تواند در فرآیند توسعه استان همانند ذخیره ای پایان ناپذیر مورد استفاده قرار گیرد.
خوی که به دارالصفای ایران معروف است، با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 135 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.