حمزه بروجنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین یکهزار و 242 نفر از محکومان زندان های استان تقلیل حبس گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه بررسی پرونده ها توسط دادگاه های استان در دست انجام است، اظهار داشت: با بررسی این پرونده ها تعداد آزادی محکومان زندانی افزایش خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ابلاغ بخشنامه رییس قوه قضائیه به مراجع قضایی و بررسی قضات از پرونده محکومان دارای شرایط، نامه برخورداری از عفو به زندان ها ارسال می شود تا پس از بررسی مسوولان قضایی از پرونده مددجو در داخل زندان، عفو رهبری به مددجوی دارای شرایط ابلاغ می شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اعمال مواد و تبصره در بخشنامه ابلاغی عفو، تعدادی از مددجویان آزاد و حبس تعدادی از آنان کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: نگهداری محکومان در زندان ها بار مالی بسیاری دارد و با آزادی این تعداد زندانی بالغ بر 350 میلیون ریال به صورت روزانه صرفه جویی شده است.
بروجنی افزود: امروزه کاهش جمعیت کیفری از مهمترین اولویت های نظام قضایی و سیستم زندانبانی اسلامی است و این موضوع و کاهش مجازات حبس از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد.
وی بیان کرد: اداره کل زندان ها در راستای دستیابی به کاهش جمعیت کیفری با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی و با همراهی مسوولان قضایی استان در اعطای مرخصی، اشتغال، عفو موردی، آزادی مشروط و تعلیق مجازات اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
به گزارش ایرنا، به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هزاران نفر از زندانیان به پیشنهاد رییس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب مشمول عفو یا تقلیل محکومیت شدند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.