حمزه بروجنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اعمال عفو گسترده زندانیان با موافقت رهبر معظم انقلاب، پرونده محکومان در زندان های استان مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع سه هزار و 157 زندانی مشمول آن شدند.
وی اضافه کرد: با این عفو گسترده تاکنون از بین زندانیان استان یکهزار و 915 نفر آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند و یکهزار و 242 زندانی مشمول تخفیف مجازات شدند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: در بین شهرستان ها استان در زندان ارومیه پرونده یکهزار و 500 محکوم مورد بررسی قرار گرفت و 570 نفر در این زندان مشمول عفو شد که 334 نفر از زندان آزاد شدند و در مهاباد نیز 241 زندانی مشمول عفو و از بین آنان نیز 140 نفر از بند آزاد شدند.
وی یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری باعث کاهش آسیب های درون و برون زندان ها و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد و همچنین از لحاظ کاهش هزینه های مالی در زندان ها نیز تاثیر به سزایی در جهت اصلاح و تربیت افرادی که لزوما باید در زندان باشند، خواهد داشت؛ با آزادی این تعداد زندانی مبلغی معادل ۳۵۰ میلیون ریال به صورت روزانه صرفه جویی می شود.
وی افزود: اعلام این عفو شیوه نوینی از زندانبانی اسلامی بر محور رافت اسلامی بوده که در سایه درایت مدبرانه مقام معظم رهبری و پیشنهاد رییس قوه قضائیه تدبیر شده است.
بروجنی ابراز امیدواری کرد که این عفو منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان ها شود و محکومینی که از این موهبت بهره می برند تلاش کنند تا بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند و قدر این آزادی را بدانند.
اداره کل زندانهای آذربایجان غربی همزمان با تشکیل سازمان زندانهای کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندانها، در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.
اداره کل زندان های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه(زندان روباز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.