شهروز برزگر کلشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر کشورمان با شرایط سخت و فشارهای داخلی و خارجی در مورد برجام مواجه بوده و در انتظار آرامش در حوزه دیپلماسی است و ادامه فعالیت ظرفیت در مدیریت این بخش می تواند بسیار مفید باشد.
وی با اشاره به اینکه ظریف یک چهره ملی و بین المللی است، اضافه کرد: کشورهای منطقه ای و بین المللی با فشارهای همه جانبه درصدد ضربه زدن به ایران هستند ولی این فشارها را باید با همدلی پشت سر گذاشت و همچنان ایستادگی کرد.
وی با اشاره به مخالفت ١٣٥ نفر از نمایندگان مجلس و تماس با رییس جمهوری در خصوص نپذیرفتن استعفای دکتر ظریف، بیان کرد: ظریف در ٦٧ ماه گذشته سنگین ترین فعالیت ها را در عرصه بین المللی انجام داده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ظریف را فرزند ایرانی و انقلابی یاد کرد و ادامه داد: رییس جمهوری اعلام کرده اند که دستگاه دیپلماسی کشور تنها از کانال وزارت امور خارجه مدیریت می شود و دستگاه دیپلماسی ایران صدای واحدی دارد که این امر باید با تداوم فعالیت دکتر ظریف ادامه یابد.
برزگر موضع گیری های ظریف در خصوص دشمن شناسی و همچنین نظام استکبار و سلطه را بی نظیر خواند و گفت: موضع گیری های وزارت امور خارجه در این مدت در خصوص مسایلی چون کودتای ترکیه، موضوع سوریه، لبنان و یمن نشان داد که دستگاه دیپلماسی صدای واحدی دارد.
وی بیان کرد: ظریف در خصوص شیطنت های آمریکا، بدعهدی های نظام استکبار و بدقولی های اتحادیه اروپا در قبال برجام سیاست خوبی را اتخاذ کرده و به نحو احسن عمل کرده است.
وی افزود: استعفای ظریف بسیاری از دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی را خوشحال کرد ولی آنان بدانند که دستگاه دیپلماسی کماکان با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هرچند عملکرد ظریف خالی از اشکال نبود، ولی سابقه وی در انعقاد توافق نامه های هسته ای و برجام با طرف های خارجی و مذاکره های مستمر با طرف های اروپایی و 5+1 درخشان است.
به گزارش ایرنا «محمدجواد ظریف» بامداد روز هفتم اسفند ماه جاری استعفای خود را منتشر کرد که بلافاصله با واکنش های گسترده داخلی و خارجی مواجه شد.
رییس جمهوری در پاسخ به نامه «محمد جواد ظریف» طی روز جاری گفت: از آنجا که شما را به تعبیر رهبر معظم انقلاب “امین، غیور، شجاع و‌ متدین” و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریکا قرار دارید؛ پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی کنم.
برخی از شخصیت های سیاسی نیز به استعفای «محمد جواد ظریف» واکنش نشان دادند و تلاش کردند تا نگرانی مردم و مسوولان از این اقدام را بازگو کنند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.