به گزارش ایرنا سید حسین خادم حسینی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: این آیین نامه در آینده نزدیک برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: در این آیین نامه که با امضای معاون اول رییس جمهوری به تمامی استان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد به اختصاص ردیف بودجه اختصاصی در بودجه سال 1398برای دستگاه های اجرایی با موضوع مناسب سازی تاکید شده است.
وی ادامه داد: در این آیین نامه پروژه عمرانی شهری و روستایی بدون رعایت الزامات این قانون اجرایی نمی شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در ستاد استانی مناسب سازی، دستگاه های اجرایی و شهرداری ها ملزم به رعایت الزامات شده اند.
پیمان آرامون افزود: رفع مشکلات افراد کم توان و معلول و فراهم کردن امکانات برای تسهیل برقراری ارتباط و حضور فعال این قشر در جامعه از اهدافی است که در جلسات ستاد مناسب سازی بر آن تاکید می شود.
وی ادامه داد: معلولان حرکتی و جانبازان به عنوان بخشی از جامعه در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت می باشند و باید با مناسب سازی معابر و اماکن عمومی امکان ارتباط نزدیک با جامعه و محیط اطراف برای آنان فراهم شود.
وی بیان کرد: درآیین نامه های موجود در طراحی ساختمان ها، معابر و راه ها بر استانداردهای طراحی و احداث تاکید شده است و باید توسط مدیران و مهندسان ناظر این موارد مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی به مناسب سازی پیاده روها، فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی جهت سهولت در تردد دهها هزار معلول استان کم توجهی شده و این موضوع زندگی آنان را با مشکلات عدیده مواجه کرده است؛ اگرچه برخی از اقدامات مثبت مدیریت شهری در ارومیه نیز در این زمینه قابل چشم پوشی نیست.
بهزیستی هم به عنوان نهاد متولی و حمایت کننده از این قشر در این مسیر به مشارکت سایر ارگان ها و سازمان های مردم نهاد نیازمند است تا بستر لازم برای بهره مندی آنان از حقوق شهروندی مورد نظر رییس جمهوری را فراهم کند.
مناسب سازی اماکن و چگونگی این مسئله در ادارات طبق تبصره 3 ماده دوم قانون حمایت از معلولان مورد تاکید قرار گرفته اما مناسب سازی محیطی که سالها مورد بی توجهی قرار گرفته است به طور طبیعی به چندین سال پیگیری و جدیت مسوولان و مطالبه نیاز دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.