التفات رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این طرح ها 45 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: امسال برای طرح های اشتغال مددجویی این منطقه 60 میلیارد ریال تخصیص یافته است که تا پایان سال محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: تسهیلات از محل منابع امدادی و بانکی تامین شده و تا پایان سال تعداد طرح ها به 270 طرح تسهیلات پرداخت می شود.
مدیر کمیته امداد چالدران بیان کرد: اعطای تسهیلات در حوزه های صنفی، صنعت، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری است.
به گزارش ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) چندی پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان را ابلاغ کرد.
بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.
در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.
علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند، امتیاز ویژه اعطا می‌شود.
کل خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چالدران 2 هزار و 353 خانوار با پنج هزار و 745 نفر جمعیت بوده که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 21 درصد و از نظر جمعیتی 13 درصد تحت پوشش کمیته امداد چالدران است.
این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.