اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش طی مدت مشابه سال گذشته 187 میلی متر و میانگین بلندمدت بارش در این مدت 156 میلی متر بود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری سردشت پربارش ترین و شوط کم بارش ترین شهرستان های استان بودند، افزود: در این مدت 791 میلی متر بارندگی در سردشت و 131 میلی متر بارش در شوط ثبت شده است.
وی گفت: بارش های امسال سردشت در مقایسه با 456 میلی متر سال قبل 73 درصد و در مقایسه با 424 میلی متر میانگین بلند مدت این شهرستان 86 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: امسال در شوط نیز 131 میلی متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با 133 میلی متر سال قبل 1.5 درصد کاهش و در مقایسه با 93 میلی متر میانگین بلند مدت این شهرستان 41 درصد افزایش یافته است.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری در ارومیه مرکز استان 258.4 میلی متر و در مهاباد 409 میلی متر بارندگی ثبت شده که بارش های امسال ارومیه در مقایسه با 146 میلی متر بارندگی سال قبل 76 درصد و بارش های مهاباد نیز در مقایسه با 274 میلی متر بارندگی پارسال 49 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از امروز /سه شنبه/ به آذربایجان غربی افزود: این سامانه اواخر وقت امروز وارد استان می شود و فعالیت آن به صورت بارش برف و باران تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.
رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر و نقده با دمای 14 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین منفی پنج و 12 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین صفر و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 340میلی متر بوده که حدود 100 میلی متر از میانگین بارندگی کشور بیشتر است.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.