به گزارش ایرنا، مهدی قهرمانی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز مهندس در میاندوآب که با حضور رییس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به صدور احکامی در کمیسیون های مواد 100 و 99 شهرداری اظهار داشت: گاهی به علت نبود تخصص در این کمیسیون ها احکامی صادر می شود که بستر را برای ساخت و سازهای غیراصولی فراهم‌ می کند.
وی افزود: همچنین برخی مجوزها در کمیسیون ماده 100 شهرداری صادر می شود که متعلق به خارج از محدوده شهر است که این مجوزها افراد را به احداث های غیرمجاز یا ساخت و ساز در خارج از محدوده شهر ترغیب می کند در حالی که در چهارچوب قوانین و مطابق با طرح جامع شهری و طرح تفصیلی، ساخت و سازها باید صورت گیرد و بی توجهی به این طرح ها ماهیت آنها را از بین می برد.
قهرمانی ادامه داد: گاهی در کاربری های مختلف مانند فضای سبز، نسبت به ساخت فضای مسکونی اقدام می شود که این موضوع نیز به تخریب اراضی کشاورزی منجر می شود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر در تهیه طرح تفصیلی شهر میاندوآب، نرخ رشد جمعیت آن برای 10 سال آینده 158 هزار نفر پیش بینی شده بود، در حالی که هم اکنون جمعیت شهر میاندوآب 130 هزار نفر بوده و با چشم انداز 10 ساله که به توسعه عمودی شهر تاکید شده است هنوز فاصله دارد.
وی افزود: این در حالی است که ساخت و سازها در این مدت در حاشیه شهرها و به صورت افقی انجام گرفته که دستگاه های خدمات رسان را هم با مشکل مواجه ساخته است.
وی گفت: در این راستا فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی ساختمان با جدیت بیشتری ورود داشته باشند زیرا با ادامه روند فعلی در سال های آینده شاهد تخریب اراضی کشاورزی خواهیم بود.
نایب رییس نظام مهندسی ساختمان دفتر میاندوآب نیز در این آیین گفت: هم اکنون یکهزار و 400 نفر در رشته های مختلف مهندسی، عضو نظام مهندسی ساختمان میاندوآب هستند که 400 نفر از اعضا دارای پروانه اشتغال هستند.
عبدالله درخشان با اشاره به اینکه اعضای نظام مهندسی این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع به منظور احداث مجتمع خدماتی مهندسان این شهرستان و ساخت 6 واحد خدماتی و اداری برای نظام مهندسی از جمله اقدامات انجام گرفته توسط هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان دفتر میاندوآب است.
نایب رییس نظام مهندسی میاندوآب در ادامه با اشاره به چالش جامعه مهندسان این شهرستان، اظهار داشت: بیشترین مشکل در طرح جامع شهری است که بیشتر نقشه ها بدون ارجاع به نظام مهندسی، به ماده 100 شهرداری ارجاع داده می شود.
به گزارش ایرنا، مساحت کل شهر میاندوآب بیش از یک هزار و 935 هکتار است.
فضای ناخالص شهری نیز در میاندوآب بیش از پنج هزار مترمربع است که طبق مطالعات طرح جامع، این شاخص نزدیک به 2 هزار مترمربع کاهش می یابد.
9871/ 6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.