نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پزشکان 48 موسسه تشخیصی درمانی خصوصی نقده با تعریف نام کاربری ویژه و رمز عبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می شوند و تجویزهای خود را برای بیمه شدگان این سازمان به راحتی انجام می دهند.
وی ادامه داد: در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه شده سامانه مشخصه فرد بیمه شده را نمایش می دهد و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می شود که پزشک می تواند اقدام به تجویز نسخه کند.
وی با اشاره به اینکه نسخه در این روش به صورت الکترونیکی صادر می شود، بیان کرد: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد حق ویزیت بیمه ای و درصورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه های خصوصی طرف قرارداد اجرا می شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه ها به طور همزمان توسط سامانه صورت می گیرد و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه ها را کوتاه تر می کند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه ها با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.
نانبخش ادامه داد: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن انجام می شود.
وی بیان کرد: در طرح حذف دفترچه ها راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند ثمرات بسیاری بر سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: الکترونیکی شدن خدمات هزینه ها را پایین آورده و دریافت خدمات را آسان تر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق های بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.