سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت 14 روز گذشته، شهروندان طی تماس با سامانه 125 از مفقود شدن یک دستگاه پراید به همراه 2 سرنشین در دریاچه سد سردشت حوالی روستای «بالان» در حدود هفت کیلومتری این شهر خبر دادند.
سلیم اجاقی بیان کرد: اکیپ امداد و نجات آتش نشانی متشکل از 2 نفر غواص به محل اعزام شدند اما غیر از تعدادی وسایل و رد لاستیک های یک دستگاه خودرو در نزدیکی آب مدارک دیگری دال بر غرق شدن خودرو پیدا نکردند.
وی گفت: به علت محدود بودن امکانات این آتش نشانی، غواصانی از مهاباد با همراهی نیروگاه سردشت از صبح امروز به این اکیپ پیوسته و تلاش ها همچنان در دریاچه این سد ادامه دارد.
اجاقی افزود: به گفته اعضای خانواده افراد گم شده، این 2 نفر حدود چهار روز پیش با استفاده از فضای مجازی ویدئویی را از خود و موقعیتی که در آن بودند، منتشر کرده اند و چون از آن مدت تاکنون خبری از آنها نشده، همه آنها گمان می کنند که این افراد در دریاچه سد غرق شده اند.
وی اضافه کرد: غواصان با دوربین های پیشرفته که توانایی جستجو در شعاع 2 متری در داخل آب را دارد؛ مشغول جستجو هستند و هم اکنون فضایی به وسعت بیش از 30 متر با عمق هشت تا 21 متر را پایش کرده اند ولی تاکنون موفق به پیدا کردن هیچ اثری از این 2 جوان نشده اند.
به گزارش ایرنا، سد خاکی سردشت دارای 30 کیلومتر طول بوده و دارای یک نیروگاه 150 مگاواتی است که در روزهای آینده آبگیری آن به اتمام می رسد.
از آب ذخیره شده در پشت این سد، آب شرب شهرهای سردشت و ربط تامین می شود و بخشی نیز برای آبیاری اراضی پایین دست اختصاص پیدا می کند.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.