به گزارش ایرنا، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی روز جمعه در آیین افتتاحیه این مسابقات در سالن اجتماعات خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: این دوره از مسابقات در 2 رده سنی هفت تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می شود.
حجت الاسلام اباذر بیگی افزود: در رده سنی هفت تا 16 سال شرکت کنندگان در بخش های حفظ جزء 30، قرائت ترتیل، قرائت نماز، نقاشی، اذان و قرائت تقلیدی با هم رقابت می کنند.
وی اضافه کرد: در رده سنی 16 تا 30 سال نیز رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.
وی بیان کرد: در بخش قرائت تحقیق برادران 2 نفر، حفظ کل برادران یک نفر، قرائت ترتیل یک نفر و حفظ جزء 30 نیز یک نفر از این استان به مرحله کشوری راه می یابند.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش قرائت تحقیق خواهران یک نفر، حفظ کل خواهران یک نفر، قرائت ترتیل یک نفر ور حفظ جزء 30 نیز یک نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
حجت الاسلام بیگی گفت: در بخش نقاشی نیز سه اثر برگزیده، اذان یک نفر و قرائت تقلیدی نیز سه نفر در مرحله کشوری حضور می‌یابند.
حجت الاسلام بیگی افزود: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای، ایجاد زمینه مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم از جمله اهداف این مسابقات به‌شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، این دوره از رقابت های قرآنی موسوم به مدهامتان، سیزدهمین دوره آن است که با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.
در این رقابت ها بیش از یکهزار عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی شرکت کرده اند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.