به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در آیین نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار داشت: اسلام از مسلمانان خواسته است تا طاعت و عبادت خداوند متعال را انجام دهند و در کنار آن حق و حقوق پدر و مادر، همسایگان، اقوام و سایر شهروندان را رعایت کنند.
وی ادامه داد: رعایت حقوق همسایه در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده و باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: نیکی کردن در حق همسایه رضایت خداوند را در پی دارد و در روز قیامت باعث رستگاری انسان می شود و در مقابل آزار و اذیت همسایه موجب خشم و عذاب سخت الهی خواهد شد، بنابراین انسان مسلمان باید بداند که حق همسایه بسیار سنگین است.
امام جمعه مهاباد بیان کرد: کسانی که رحم و مروّت و انسانیت نسبت به همنوعان خود نداشته باشند، از رحمت و مغفرت الهی بی نصیب بوده و مورد خشم و عذاب سخت الهی قرار می گیرند.
ماموستا امامی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با گسترش آپارتمان نشینی در شهرها سنت دیرینه رعایت حقوق همسایگان در جامعه ضعیف شده بر لزوم احیا و ترویج همسایگی درست گذشته در جامعه امروزی تاکید کرد.
به گفته وی حسن همجواری، رسیدگی، رفت و آمد، یاری، عیادت، انفاق و صدقه و رفع نیازمندی، از وظایف اخلاقی همسایگان نسبت به یکدیگر است.
امام جمعه مهاباد همچنین سالروز در گذشت ادیب و فرهیخته کُرد، استاد عبدالرحمان شرفکندی متخلص به هژار شاعر، مترجم و نویسنده را به خانواده آن مرحوم و اهالی فرهنگ و ادب این منطقه تسلیت گفت.
نماز جمعه این هفته مهاباد به امامت ماموستا عبدالسلام امامی و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
9903/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.