امیر یدبیضا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه روستاهای آق اطاق، آرپاچایی، جداقیه و عربشاه اوریات در بخش تخت سلیمان و آی قلعه سی و آسمان بلاغی در بخش مرکزی تکاب که در منطقه ای سخت گذر واقع شده اند از چهار روز گذشته به علت بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود.
وی بیان کرد: راهداران این شهرستان با تلاش شبانه روزی خود عصر امروز موفق شدند مسیرهای مسدود شده را برف روبی و بازگشایی کنند.
یدبیضا با بیان اینکه راه دسترسی به این روستاها سخت گذر و دارای گردنه های برف گیر و خطرناک است، ادامه داد: برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها بیش از 45 کیلومتر از مسیر روستای زرشوران تا عربشاه اوریات تخت سلیمان و از عربشاه گروس تا آی قلعه سی در چند نوبت برف روبی و بازگشایی شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب با بیان اینکه ارتفاع برف در محور اوریات بخش تخت سلیمان حدود چهار متر است، گفت: ارتفاع بالا و حجم زیاد برف در این محور سخت گذر روستایی موجب کند شدن عملیات برف روبی شد و از این رو راهداران در چهار روز گذشته به طور متوالی در این محور حضور داشته و راه دسترسی این روستاهای دورافتاده و سخت گذر این منطقه را بازگشایی کردند.
یدبیضا اظهار داشت: تردد در تمام محورهای روستایی این شهرستان از جمله مناطق دورافتاده و سخت گذر هم اکنون باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 380 کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی دارد.
راه های دسترسی این شهرستان سخت گذر بوده و دارای گردنه ها و پیچ های خطرناکی به خصوص در مناطق مایین بلاغ و ساروق است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.