احمد علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح، اراضی کشاورزی روستاهای «عثمان آباد» و «بالان» به مساحت 130 هکتار تحت پوشش این طرح قرار گرفته و در سال زراعی جاری کشاورزان از آن برخوردار شده اند.
وی اظهار داشت: طرح آبیاری تحت فشار ربط در چهار بلوک برنامه ریزی شده است که 2 بلوک آن به بهره برداری رسیده و 2 بلوک دیگر متعلق به اراضی کشاورزی روستاهای «لیلانه» و «هندآباد» به محض تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان وارد فاز اجرایی می شوند.
وی گفت: شبکه آبیاری تحت فشار ربط شامل ساخت ایستگاه پمپاژ اولیه، تعمیرات اساسی در پمپ و سیستم انتقال ایستگاه پمپاژ ثانویه، اصلاح اساسی خطوط انتقالی اصلی و فرعی شبکه، رفع نواقصات و اصلاحات در داخل اراضی کشاورزی است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهر ربط با رعایت الگوی کشت پیشنهادی توسط مدیریت جهاد کشاورزی تاثیر چند برابری بر درآمد کشاورزان محروم و مرزی این شهرستان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، روستای عثمان آباد با 23 خانوار و بالان با 31 خانوار در بخش مرکزی و در دهستان گورک قرار گرفته اند و عمده محصولات کشاورزی و باغی آنها شامل گندم، یونجه، نخود، صیفی جات، سبزیجات، انگور و سیب است.
سیستم های آبیاری تحت فشار به طور کلی به 2 دسته آبیاری موضعی با راندمان حدود 85 تا 90 درصد و بارانی با راندمان حدود 70 درصد تقسیم بندی می شوند؛ این روش ها نسبت به شیب و ناهمواری های زمین حساسیت کمی داشته و کوددهی مزارع آسان تر و کارها بهتر قابل انجام است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.