شیروان یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خبرنگاران و روزنامه نگاران استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام می توانند تا 10 اسفند آثار فارسی و کردی منتشر شده خود در بازه زمانی 15 آذر 1395 تا 15 آذر 1397 را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس اینترنتی www.pressfestival.ir ارسال کنند.
وی یادآور شد: در فراخوان نخست این جشنواره برنامه ریزی ها برای قبول آثار در بخش اصلی تنها به زبان کُردی بود اما با توجه به آثار ارسال شده به زبان فارسی و تمایل خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در خبرگزاری ها و رسانه های فارسی زبان کار می کردند، بخش فارسی نیز به این جشنواره اضافه شد.
وی گفت: تاکنون 567 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که شامل 85 گزارش، 51 تیتر، 132 یاداشت و سرمقاله، 74 مصاحبه، 29 خبر، 25 صفحه آرایی، 47 کاریکاتور و 69 عکس و گزارش تصوریری است.
دبیر نخستین جشنواره رسانه های کُردی ابراز امیدواری کرد که با تمدید مهلت ارسال آثار و امکان ثبت نام روزنامه نگاران و خبرنگاران، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش افزایش چشمگیری داشته باشد.
یاری اظهار داشت: هر خبرنگار می تواند تنها در 2 بخش اصلی و در هر بخش با سه اثر در جشنواره شرکت و در بخش جنبی نیز هر خبرنگار می تواند سه اثر را ارسال کند.
وی با اشاره به اینکه بخش کُردی متمایز از فارسی داوری خواهد شد، افزود: داوران بخش کُردی از اساتید روزنامه نگاری مسلط به زبان کُردی انتخاب شده و آثار بخش فارسی هم توسط اساتید کشوری داوری خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره رسانه های کُردی اضافه کرد: از جمله برنامه های جانبی نخستین دوره این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید روزنامه نگاری از اقلیم کردستان عراق است.
نخستین جشنواره رسانه های کُردی در 2 بخش زبان کُردی و فارسی به میزبانی سنندج و به همت خانه مطبوعات کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری کردستان در بهار سال 1398برگزار خواهد شد.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.