رسول سعیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارآفرین نمونه در آیینی با عنوان «شکرگزاری بهره برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم» که در محل نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با حضور آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر ریاست محترم ستاد اجرایی حضرت امام در تهران برگزار شد به عنوان کارآفرین نمونه کشوری در بخش اشتغالزایی مناطق کمتر توسعه یافته مورد تجلیل قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این کارآفرین نمونه کشوری با ایجاد چندین واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دام و طیور، زمینه اشتغال بیش از یکهزار نفر از جوانان مهابادی را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: پیش از این نیز در مراسم و آیین های مختلف از این کارآفرین به عنوان تولید کننده، خیّر و کارآفرین نمونه کشوری تقدیر به عمل آمده است.
وی یادآور شد: ستاد اجرایی حضرت امام به دستور مقام معظم رهبری و با هدف توانمندسازی اقتصادی مردم در مناطق محروم فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، رضا سواری متولد سال 1344 این شهرستان، فعالیت اقتصادی خود از سال 1368 در زمینه صنعت مرغ و کشاورزی شامل مرغ مادر، مرغ گوشتی، کارخانه جوجه کشی، خوراک دام، کشتارگاه، گلخانه و باغ و زمین های کشاورزی شروع کرده است.
هم اکنون برای بیش از 900 خانوار بطور مستقیم و سه هزار خانوار نیز بطور غیرمستقیم از مجموعه تولیدات این کارآفرین نمونه کشوری زمینه اشتغالزایی فراهم شده است.
رضا سواری تاکنون 12 بار به عنوان تولید کننده نمونه کشوری، 2 بار به عنوان کارآفرین نمونه ملی، یک بار به عنوان مدیر نمونه کشور و واحد نمونه جهانی از کشور انگلستان را کسب کرده است.
ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) وظیفه مدیریت اموالی که طبق اصل ۴۹ قانون اساسی و دیگر قوانین، در اختیار ولی فقیه می‌باشند را برعهده دارد و در دو حوزه اصلی امور خیریه و بخش اقتصادی فعالیت دارد.
شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نیز در زمینه‌هایی چون خدمات مالی و بانکداری، املاک و مستغلات، صنعت نفت، مخابرات و دامپروری فعال است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.