به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه شنبه در همایش علمداران عاشورایی افزود: اگر عالم دینی برای رضای خداوند علم بیاموزد این کار او ارزشمند تر از خون شهداست زیرا شهدا حاصل تربیت دینی همین علما هستند.
وی ادامه داد: طبق روایت هایی از امام صادق (ع) خداوند در قیامت همه مردم را جمع خواهد کرد و ترازوها چیده می شود و مداد علما با خون شهدا سنجیده خواهد شد و مداد آنان سنگین تر از خون شهدا خواهد بود.
وی بیان کرد: هر کس شخصی را از راه گمراهی به سمتی روشنایی هدایت کند او را احیا کرده و هر کس فردی را از راه هدایت به ضلالت برساند او را کشته است.
وی با اشاره به اینکه هر کسی توفیق جهاد در راه خداوند تعال را پیدا نمی کند، اضافه کرد: حضور در جهاد و جنگ علیه دشمنان از توفیق های بزرگ الهی برای برخی از انسان ها است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسانی که در راه جهاد قدم می گذارند خداوند آتش جهنم را بر آنها حرام می کند و تمام گناهان آنان را می بخشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: اگر روحانیت و جهاد در راه خدا در یک فرد جمع شود این شخص از منزلت والایی برخوردار است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با اشاره به اینکه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس بی نظیر بود، گفت: روحانیان در دوران دفاع مقدس همراه رزمندگان بودند و با تشویق آنان به حق طلبی و شهادت طلبی حضور جوانان را در جبهه ها تقویت می کردند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری با اشاره به اینکه روحانیون مبارز همیشه پیشتاز و سپربلای مردم بودند، ادامه داد: ما امروز افتخار می کنیم که همراه علما تدابیر رهبری و امام راحل را در جامعه عینیت می بخشیم.
وی بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن چشم دشمنان انقلاب اسلامی را کور کرد و پیام ارزشمند رهبری در این روز به عنوان قله افتخار و تبیین کننده مسیر انقلاب بود.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به اندازه بعثت انقلاب اهمیت دارد و حادثه پیروزی انقلاب هماننده معجزه انبیا بود.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در راستای ترویج فعالیت های روحانیت در دوران دفاع مقدس کتاب «نقش روحانیت در دفاع مقدس» در آذربایجان غربی در حال تهیه است و به زودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم از خانواده های عالمان رزمنده به عنوان علمدارن عشاشورایی با اهدای لوحی تجلیل شد.
علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرده اند و وجود شهید، جانباز و آزاده از میان علمای استان گواه روشنی براین ادعاست.
انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی خود قرار گرفته است و بر همین اساس تبیین ابعاد مختلف این انقلاب و بازخوانی مبارزات افراد انقلابی و تاثیرگذار آنان ضروری است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.