علی عبدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون عملیات خاکبرداری 50 هزار مترمربع از واحد تولیدی آلمانی به اتمام رسیده است و تا 6 ماه آینده فاز نخست آن به پایان می رسد.
وی ادامه داد: اسکلت و نصب سوله واحد تولیدی دهلر در مرحله اجراست و با این آمار حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: واحد تولیدی دهلر در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع و با 33 میلیون دلار سرمایه خارجی در شهریور سال جاری در شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه کلنگ‌ زنی شد.
وی گفت: شرکت دهلر ایران با سرمایه گذاری بخش خارجی از کشور آلمان با استفاده از آخرین تکنولوژی روز، تولیدکننده انواع کنسانتره و آب میوه است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه دهه فجر امسال نیز شاهد کلنگ زنی واحد تولیدی ترکیه ای «سینبو» بودیم، اضافه کرد: واحد تولیدی سینبو «sinbo» تولید کننده انواع لوازم خانگی است.
عبدلی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری این واحد تولیدی 220 میلیارد ریال است، ادامه داد: این واحد تولیدی برای 200 نفر اشتغال زایی می کند و 35 نوع محصول را از سال 1400 با مشارکت سرمایه گذار ترکیه ای روانه بازار می کند.
وی افزود: این واحد تولیدی در 23 هزار و 680 مترمربع در شهرک صنعتی فاز سه راه اندازی می شود و عملیات زیرسازی آن در حال اجراست.
وی بیان کرد: ورود واحدهای بزرگ صنعتی و سرمایه گذاران خارجی به شهرک های صنعتی آینده ای روشن در انتظار این شهرک ها است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.