حبیب الله شیوخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور از جمعه هفته گذشته تا امروز به علت بارش سنگین برف و تداوم کولاک شدید مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.
وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب در چهار روز گذشته به صورت مستمر و روزانه این محور را برف روبی و پس از پاکسازی بازگشایی کردند.
وی ادامه داد: از صبح امروز نیز راهداران گردنه های سخت گذر این محور را به طول 12 کیلومتر برف روبی و نمک پاشی کردند و تردد در محور دو ایرانخواه هم اینک به سهولت در جریان است.
شیوخی گفت: ارتفاع برف در محور تکاب - دو راهی ایرانخواه به بیش از سه متر می رسد و با توجه به وجود گردنه های برف گیر و سخت گذر، بازگشایی محور در چند نوبت انجام شد.
وی افزود: با توجه به ارتفاع بالای برف در حاشیه جاده و احتمال کولاک ناگهانی و یخبندان در ساعات پایانی شب، رانندگان خودروها و وسایل نقلیه از تردد شبانه در این محور خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی و دیواندره در استان کردستان، هر کدام با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در فاصله 65 کیلومتری از هم واقع شده اند و محور دو راهی ایرانخواه راه دسترسی این 2 شهرستان است که دارای گردنه های سخت گذر بوده و در فصل سرما و یخبندان همواره برف گیر و کولاکی است.
جاده های این شهرستان در یک ماه اخیر همواره در محاصره برف و کولاک شدید قرار داشت.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.