عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تنها ۳۵درصد از بودجه مصوب سالجاری شهرداری ارومیه تحقق خواهد یافت.
رسول اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در خصوص میزان تحقق بودجه مصوب شهرداری ارومیه در سال جاری اظهار کرد: تا پایان آبان سال جاری ۲۴درصد از بودجه مصوب سال جاری تحقق یافته بود که با توجه به وضعیت فعلی و محدودیت های منابع و درآمدهای شهرداری پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۳۵درصد از کل بودجه مصوب شهرداری ارومیه تحقق یابد.
وی در تشریح دلایل عدم تحقق درآمدهای شهرداری با تاکید بر اینکه در شرایط خاص اقتصادی سال های اخیر میزان تحقق درامدهای دولت و بنگاه های اقتصادی نیز به همین منوال بوده است افزود: نبود منابع پایدار درامدی برای شهرداری ها و وجود برخی موانع در تحقق منابع درامدی، کاهش سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده به ۳۰ درصد، عدم تحقق ۱۰درصد مصرف سوخت محلی که تاکنون ریالی از محل آن به شهرداری پرداخت نشده است،عدم تحقق کامل درامدهای از محل جرائم راهنمایی و رانندگی و محل وقوع جرم از مهم عوامل عدم تحقق بودجه مصوب در سال های اخیر بوده است.
اصغرزاده در خصوص کاهش میزان تحقق درامدهای ناپایدار شهرداری نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و رکود نسبی در ساخت و سازهای شهری میزان تحقق درامدها از محل صدور مجوز های ساخت و ساز نیز کاهش داشته است.
وی با اشاره به بودجه پیشنهادی شهردار برای سال ۹۸ با بیان اینکه رقم کلی بودجه بدون تغییر و همان ۱۲۷۰ میلیارد تومان پیشنهادی شهرداری خواهد بود تصریح کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد از بودجه پیشنهادی وابسته به تحقق درامدهای خاص نظیر اعتبارات بانکی و کمک های دولتی خواهد بود و رقم واقعی بودجه شهرداری ارومیه برای سال ۹۸، ۷۷۰میلیارد تومان خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: با احتساب رقم کلی بودجه(۱۲۷۰میلیاردتومان)، نسبت بودجه عمرانی به بودجه جاری ۸۰ به ۲۰ خواهد بود و از رقم واقعی بودجه(۷۷۰میلیارد تومان) نیز حدود ۴۰درصد به هزینه های جاری و ۶۰درصد به هزینه های عمرانی تخصیص خواهد یافت.
وی اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام را از اولویت های مهم بودجه سال آتی برشمرد و گفت: تکمیل فازدوم تقاطع غیرهم سطح آذربایجان، فاز اول کمربند دوم شهری، تحقق پیشرفت ۲۵درصدی یادمان شهید باکری، تجهیز سازمان مدیریت پسماند، حفظ و گسترش فضای سبز شهری از مهم ترین اولویت های عمرانی سال آتی خواهد بود.
اصغرزاده با اشاره به عدم رعایت انظباط مالی در شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: علی رغم محدودیت های بودجه ای شهرداری با رعایت انظباط مالی و مدیریت هزینه ها بودجه فعلی نیز توان پاسخگویی به پروژه های عمرانی شهر را دارد.
وی ادامه داد: در راستای تأمین انظباط مالی در شهرداری، اعضای شورا سوالات اساسی و تفحص هایی از پروژه ها و سازمان های تحت مدیریت شهرداری ارومیه صورت گرفته است که شهربازی ارومیه نیز از جمله مواردی است که در حال طی مراحل قانونی تفحس از روند اجرایی پروژه است.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص حقوق های معوقه شهرداری نیز اظهار کرد: با اعمال پیشنهاد شهردار مبنی بر محدودیت پرداخت اضافه کاری ها، به غیر از برخی نیروهای شرکتی که به تعهدات شرکت ها عمل نشده است عموما بروزرسانی شده اند که امیدواریم با همکاری شهرداری موارد باقی مانده نیز تا پایان سال تسویه شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.