محمدرضا صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیادان متخلف بدون توجه به قوانین مربوط به صید ماهی و آبزیان در دریاچه های سدها و در فصل ممنوعیت، با استفاده از تورهای دامی به صید ماهی در سد ساروق تکاب مشغول بودند که در هنگام ماهیگیری به دام ماموران محیط زیست افتادند.
وی با بیان اینکه از این صیادان 13 قطعه ماهی زرده رودخانه ای، سه رشته تور دامی معمولی و یک رشته تور دامی سالیک نیز کشف و ضبط شد، گفت: پرونده این صیادان متخلف پس از دستگیری برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ادامه داد: هفته گذشته نیز پنج شکارچی متخلف پرندگان وحشی در ارتفاعات تکاب توسط ماموران یگان محیط زیست دستگیر شدند.
صادقیان افزود: هرگونه صید ماهی و آبزیان در حریم حفاظتی و دریاچه پشت سد ساروق و انداختن تور در محدوده این رودخانه و شعبه های آن ممنوع است و با خاطیان برابر مقررات برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 شکارچی و صیاد متخلف در تکاب دستگیر شده اند.
به گزارش ایرنا، سد مخزنی ساروق (گوگردچی) بر روی رودخانه «قراقیه» در 18 کیلومتری تکاب ساخته و عملیات بهره‌برداری آن از سال 1388 آغاز شده است.
این سد با هدف تامین آب شرب و صنعت تکاب به میزان 10 میلیون مترمکعب در سال و نیز تامین آب پنج هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به میزان 41 میلیون مترمکعب در سال، ساخته شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.