فریدون گل زر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار وام با کارمزد 2 درصد در اختیار 426 خانوار مستاجر بوکانی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این مجمع نخستین مجمع حمایت از مستاجران کشور است که در این شهرستان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این مجمع با شماره ثبت 87 از وزارت کشور مجوز فعالیت خود را در سال 1394 دریافت کرده است.
گل زر هدف از ایجاد این مجمع را کوشش در جهت بهبود نظام مستاجری و موجری برای ایجاد تعادل میان درآمد و اجاره در جامعه عنوان کرد و افزود: این انجمن با همکاری اداره راه و شهرسازی و حمایت فرمانداری موفق به اخذ زمین با کاربری مسکونی به مساحت 2 هزار مترمربع در محدوده این شهر جهت احداث مجتمع مسکونی مستأجرین شده است که در آینده نزدیک شاهد اجرای عملیات عمرانی ساخت این مجتمع خواهیم بود.
وی اضافه کرد: این انجمن برای رفع مشکل مسکن اعضای تحت پوشش، نسبت به تأسیس و راه اندازی مجوز شرکت تعاونی مسکن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عضویت 200 واحد برای نخستین بار در سطح کشور نیز کرده است.
مدیرعامل مجمع حمایت از مستاجرین بوکان بیان کرد: این انجمن در راستای حمایت از مستاجران نیز تاکنون اقدام به برگزاری همایش تبیین حقوق روابط موجر و مستاجر و فرهنگ آپارتمان نشینی در این شهرستان کرده است که با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون چهار هزار خانوار از مستاجران شهر بوکان با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر در این مجمع عضو شده اند.
به گزارش ایرنا در بوکان در حال حاضر بیش از 16 هزار خانوار مستاجر وجود دارد؛ شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد 197 هزار نفر در شهر بوکان ساکن هستند که سومین شهر مهاجر پذیر کشور به شمار می رود.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.