شهردار ارومیه گفت:50 درصد از زیرساختهای شهر برای ارومیه 2020 آماده است .

محمد حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه 2020 طرحی است که این شهر را به شهر گردشگری بین المللی تبدیل و صنعت توریسم در این شهر تقویت می شود تصریح کرد: هدف نهایی ارومیه 2020 معرفی زیبایی ها و ظرفیت های موجود در شهر علاوه بر کشور در سطح بین المللی و فرا مرزی است که در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است .

وی با اشاره به اینکه قدم اول برای اجرای طرح مذکور در شهر، توسعه زیر ساختها است افزود: دراین راستا اقدامات لازم و برنامه های نرم افزاری و زیر ساختی در راستای برندسازی و معرفی فضاهای موجود اغاز شده تا از طریق شبکه ملی و برون مرزی اشهر رومیه معرفی شود .

حضرت پور با اشاره به محورها و راهبردهای تعریف شده بمنظور معرفی ارومیه به عنوان مقصد گردشگری بین المللی یادآور شد: گردشگری سلامت یکی از بهترین ظرفیت های موجود در استان است که به دلیلی پایین بودن هزینه های درمان در مقایسه با سایر کشورها و توسعه زیرساختهای سلامت مورد توجه است که  درصددیم در ارتقا شاخص ها ی بهداشت و درمان  بیمارستانها، درمانگاهها و مطبها تلاش مضاعقی انجام شود .

وی وجود پتانسیلهای طبیعی و بکر منطقه را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: بدنبال ایجاد بستر مناسب در منطقه سیلوانا با وجود دشت وسیع و مناسب منطقه برای توسعه گردشگری ورزشی هستیم .

شهردار ارومیه با اشاره به وجود کلیساهای موجود در استان و توجه به ظرفیت گردشگری مذهبی اظهار کرد: قره کلیسا سالانه مقصد گردشگران بسیاری از اقصا نقاط دنیا است که می توان با استفاده از ظرفیت موجود، درآمد زایی کرد تا مردم منطقه از این پتانسیل منتفع شوند .

وی با اشاره به علاقه گردشگران برای استفاده از مناطق طبیعی و وجود جاذبه های گردشگری این چنینی از جمله مارمیشو، خوشاکو، دریاچه ارومیه و ابشارسوله دوکل در ارومیه خاطر نشان کرد: تابستان 98 از طریق شبکه ملی انواع جاذبه های موجود در استان و شهر ارومیه را برای جذب گردشگر از طریق برنامه های مختلف تلویزیونی معرفی کنیم .

حضرت پور ارتقا ضریب اشغال هتلها و اسکان مسافران به 50 درصد در سال جاری را نشان از رونق گردشگری و موفقیت نسبی در معرفی و جذب گردشگر به استان و شهر ارومیه عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه زیرساختهای گردشگری پروانه رایگان ساخت هتل و اماکن اقامتی به متقاضیان این حوزه صادر می شود .

وی بهبود آسفالت خیابانها و هسته مرکزی شهر، پیاده رو سازی ، ساخت المانهای مختلف و جداره سازی خیابان امام را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده و در حال انجام برای آماده سازی ارومیه تا سال 1400 عنوان کرد و گفت: 50 درصد از زیرساختهای لازم برای ارومیه 2020 آماده شده و نیم دیگر باقی مانده نیز تا 2 سال آینده تکمیل می شود تا ارومیه به معنای واقعی مقصد گردشگری بین المللی معرفی شود .

حضرت پور ادامه داد: توسعه زیر ساختها زمان بر و نیازمند همکاری مردم و سایر ارگانها است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.