محمد محمد نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 132 کودک مبتلا به سوء تعذیه در ماکو شناسایی شده است که ماهانه برای هر کودک یک میلیون ریال پرداخت می شود.
وی افزود: کودکان ساکن شهر در انجام هزینه های درمان 6 درصد و کودکان ساکن روستا نیز سه درصد پرداخت می کنند که مبلغ هزینه شده با ارائه فاکتور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به آنها عودت داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: هدف از اهدای سبد غذایی به این کودکان، کامل شدن منحنی رشد آنهاست تا در آینده به کودک معلول تبدیل نشوند.
وی افزود: سالانه یک میلیارد و 584 میلیون ریال برای اجرای این طرح با همکاری شبکه بهداشت هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، سوء تغذیه نوعی بیماری به‌ شمار می‌ رود که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند مادهٔ غذایی بروز می‌کند.
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات مربوط به تغذیه، قحطی و کمبود مواد غذایی لازم برای سوخت‌ و ساز بدن است؛ با این وجود، سوءتغذیه در همه کشورهای جهان با نمودهای گوناگون چون چاقی، بدخوری یا کم‌خوری دیده می‌شود.
بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، سوءتغذیه بزرگ‌ترین عامل مرگ ‌و میر کودکان است؛ از مهم‌ترین دلایل سوء تغذیه در جهان می‌توان کمبود مواد غذایی و کیفیت نامناسب آن‌ها را نام برد. قحطی‌ها، کمبود آب و خشکی، جنگ‌ها و آفات محصولات کشاورزی موجب تشدید این 2 مورد می‌شوند.
افزایش جمعیت، گسترش بیابان‌ها، فقر و رژیم غذایی نادرست به علت نبود اطلاعات و دانش کافی نیز نقش ایفا می‌کنند.
در سال جاری تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یکهزار و 708 خانوار بود اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثر فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، 666 خانوار جدید در قالب طرح تبصره 14 تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات 2 برابری یارانه، وام های اشتغال در سال جاری بهره مند شدند.
کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید 2 هزار و 366 خانوار با پنج هزار و 520 نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 9.04 درصد را تشکیل می دهند.
این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.