به گزارش ایرنا مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: حدود 100 نشریه و خبرگزاری کشور به صورت تخصصی در زمینه ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت فعالیت دارد.
اصغر امیرنیا با بیان اینکه از تمام فعالان این عرصه انتظار می رود در زمینه قرآن و عترت به تولید محتوا بپردازند، افزود: دومین جشنواره ملی آیات، رسانه و مطبوعات با وجود محدودیت ها در مسیر تحقق اهداف عالی نظام اسلامی گام برداشت.
وی بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر 2 سال یکبار جشنواره های 16 گانه در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می کند و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ها ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و آموزهای ناب ایرانی اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: توجه به قصه های قرآنی در این جشنواره بسیار کمرنگ بوده و هیچ اثری در این زمینه دریافت نشد که نیازمند فرهنگ سازی برای تولید محتواست.
حجت‌الاسلام‌ ناصر خدایاری بیان کرد: تعداد یکهزار و 95 اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شد که آذربایجان‌غربی با 470 اثر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد.
وی با تاکید بر اینکه آیات قرآنی، منبع الهام بخش برای رسانه‌هاست، افزود: 247 اثر از گیلان، 114 اثر از خوزستان، 73 اثر از خراسان شمالی، 6 اثر از خراسان رضوی، 33 اثر از سنندج، 30 اثر از سمنان و 10 اثر از قزوین به جشنواره آیات ارسال شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 60 درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و 40 درصد برای بانوان بود، اضافه کرد: آثار 16 نفر در این جشنواره شامل 10 اثر از آذربایجان غربی، یک اثر از هر یک از استان های سمنان و سنندج و چهار اثر از خراسان شمالی در این جشنواره برگزیده شد.
وی اضافه کرد: در بخش مصاحبه 100 اثر، عکس خبری 130 اثر، بخش مقاله 145 اثر، گزارش 71 اثر و در بخش تخصیص ستون ویژه 30 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
به گزارش ایرنا در بخش سرمقاله این جشنواره «لعیا نورانی» و «شفیع بهرامیان» از آذربایجان غربی به ترتیب اول و دوم شدند و در بخش عکس خبری نفر اول انتخاب نشد و علی آبک به عنوان نفر دوم معرفی شد.
در بخش مصاحبه مهدی احمدی از تهران و سمیه مصور از اصفهان به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم برگزیده شدند؛ در بخش گزارش نیز زینب رمضانی از خراسان جنوبی نفر اول و طاهره نوید آرین از آذربایجان غربی به عنوان نفر دوم معرفی شد.
در بخش تیتر بهرنگ منتخبی و توحید محمودپور از آذربایجان غربی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند؛ در بخش خبر توحیدمحمودپور نفر اول و طاهره زینالی نفر دوم شناخته شدند؛ در قسمت مقاله نیز رضا منصرف نفر اول انتخاب شد و نفر دومی برای این بخش برگزیده نشد.
در بخش اختصاص ستون نیز از آذربایجان غربی ساقی نصیری و بهزاد یوسفی به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و دوم شدند.
دومین جشنواره ملی آیات با اهداف تبیین روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن، وظایف متقابل مردم و مسوولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن و قرآن و عترت و مدافعان حرم برگزار شد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.