به گزارش ایرنا این کشور اسلامی در حال حاضر نیازمند اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و تولیدی است و بسیاری از کشورها با انگیزه های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری در این بازار را خواستار هستند.
ایران در طول حدود 6 سال گذشته همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و اکنون نیز دولت و ملت این کشور خواهان حضور ایران در بازسازی این کشور هستند و به همین منظور نیز باید از ظرفیت استان های مختلف در راستای بازسازی هرچه بهتر این کشور استفاده شود.
در این میان آذربایجان غربی به علت دارا بودن توانمندی های اقتصادی و مزیت نزدیکی نسبت به بسیاری از استان های دیگر به سوریه می تواند نقش بسزایی در این امر ایفا کند و مسوولان اقتصادی استان نیز همین موضوع را با جدیت دنبال می کنند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره به برگزاری جلسه با تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان طی روز جاری، گفت: ساخت و ساز، احداث تاسیسات شهری در کنار تامین مواد غذایی مورد نیاز از جمله مواردی است که می توان روی آنها در سوریه سرمایه گذاری کرد.
رضا حسینی افزود: 2 دوره بازدید ویژه با حضور فعالان اقتصادی استان در اواخر امسال و اوایل سال آینده از سوریه انجام می شود تا ضمن نیازسنجی از این کشور، ظرفیت های قابل استفاده آذربایجان غربی در مناطق مختلف آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هیات های اقتصادی در این سفرها با حضور بخش دولتی و خصوصی آذربایجان غربی از وضعیت سوریه و نیازهای موجود آن بازدید می کنند.
وی بیان کرد: مدیریت استان با همراهی بخش خصوصی تمام توان خود را به کار می گیرد تا علاوه بر سرمایه گذاری مناسب از سوی آذربایجان غربی در سوریه، مهمترین نیازهای مردم این کشور در سریع ترین زمان ممکن تامین شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت زینب (س) در سوریه نیز در این جلسه که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به لزوم حضور جدی شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در بازسازی سوریه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از سال 1390 وارد جنگ نابرابر مقاومت اسلامی با استکبار در سوریه شد اما در حالی که آمریکا، اروپا، صهونیست ها و اعراب مرتجع خلیج فارس برای شکست مقاومت وارد میدان شده بودند، ایران به خواسته اش رسید.
سردار رحیم نوعی اقدم ادامه داد: در سوریه آنچه که ما می خواستیم اتفاق افتاد و آنچه که دشمن به سختی دنبال آن بود، نشد و این موفقیتی بسیار بزرگ و بین المللی برای جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری در سوریه با سرمایه گذاران ایرانی است، گفت: طبق گفته بشار اسد، هیچ کشوری جز ایران برای سرمایه گذاری در سوریه حق ورود ندارد.
وی بیان کرد: ما مسیر را با همکاری دولت برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم کرده و موانع اداری و بروکراسی‌ها را رفع می‌کنیم.
به گزارش ایرنا تجار و بازرگانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ابزار علاقه برای سرمایه گذاری در بازار سوریه، اختصاص کمک های لازم از سوی نهادهای مرتبط به این بخش و همچنین تسهیل اقدامات سرمایه گذاری در این کشور را خواستار شدند.
طبق برخی برآوردها، سوریه در حال حاضر بازاری 600 میلیارد دلاری دارد و می توان در حوزه های مختلف ساخت و سازهای ساختمانی و تاسیسات، حوزه تولیدات مواد غذایی، همکاری های صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد شبکه های آبرسانی، ایجاد پست های جدید خطوط انتقال برق در آن کشور سرمایه گذاری کرد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.