علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت آذربایجان غربی افزود: حضور بسیار زیاد دلالان در این حوزه باید مورد توجه مسوولان مرتبط قرار گیرد زیرا این افراد با شناسایی و رصد بیماران در نقاط مرزی، آنان را به مراکز از پیش تعیین شده هدایت می کنند که این امر در توسعه این بخش اثر منفی دارد.
وی اضافه کرد: این امر به معضلی در آذربایجان غربی تبدیل شده است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان باید هماهنگی لازم را برای جلوگیری از این امر انجام دهند.
وی یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی آذربایجان غربی را تعدد سازمان های صادر کننده مجوز مراکز مشاوره دانست و بیان کرد: باید متولی یکسان سازی در این حوزه مشخص و از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگسازی ادامه داد: باید اصحاب رسانه و نهادهای فعال در این بخش، اولویت های فرهنگی را شناسایی کرده و به بازخوردهای برنامه های تولیدی در این بخش نیز توجه کنند.
مصطفوی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که همواره در صحنه هستند و با وجود مشکلات، همه توطئه ها را خنثی می کنند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه دستگاههای متولی در خصوص مصوبات ستاد ساماندهی جوانان و برگزاری کارگاه آموزشی قبل از ازدواج و بعد از ازدواج و جشنواره جوانان در ایام مبارک دهه فجر، تولید برنامه های رسانه ای در راستای تحکیم بنیان خانواده و برخورد با آسیب های اجتماعی، نظارت بر مراکز درمان ناباروری و اطلاع رسانی از فعالیت آنان و جلوگیری از فعالیت دلالان سلامت در این حوزه و شناسایی مراکز مشاوره غیرقانونی و اقدامات انجام گرفته در برخورد با آنان گزارشهای لازم را ارائه کردند.
آذربایجان غربی به علت مرزی بودن و توسعه درمانی در سال های اخیر، میزبان گردشگران سلامت از کشورهای همسایه از جمله شمال عراق است که همین امر عاملی برای سودجویی برخی افراد شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.