حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جلسه اخلاق ویژه مدیران آذربایجان غربی افزود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نامه خود به مالک در خصوص شاخص های مهم در انتخاب مسوولان و قضات، موارد مهمی را ذکر کرده اند که این سه ویژگی نیز در بین فرمایشات حضرت وجود دارد.
وی اضافه کرد: عمل به فرمایشات حضرت علی (ع) که در کتاب نهج البلاغه آمده است، همیشه الگو و راهکار مدیران در انتصاب افراد شایسته برای پست های مسوولیتی به شمار می رود.
وی با بیان فرازهایی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر ادامه داد: حضرت در این نامه استفاده از افضل کارکنان و افراد زیردست به عنوان مسوول را مورد تاکید قرار داده و طمع کار نبودن، لجبازی نداشتن، صبر در تصمیم گیری و برخورد با مراجعان را از جمله دیگر ویژگی های افراد مسوول عنوان کرده اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی(ع) پس از انتخاب فرد برای تصدی مسوولیت باید بر او نظارت داشت و همچنین از نظر شخصیت و منزلت به او ارج نهاد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امروز نیاز به حکمت ها و فرمایشات امام علی (ع) و خواندن مکرر کتاب نهج البلاغه ضروری و مهم است.
به گزارش ایرنا، جلسه اخلاق ویژه مدیران در هر ماه یک بار به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.