محمد معروفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح بزرگ به زودی با حضور مسوولان ارشد کشوری در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت تزریق750 لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال 1420 برای بیش از 290 هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.
وی با بیان اینکه این تصفیه خانه هم اکنون وارد مدار شده و 80 درصد آب شهر مهاباد نیز از طریق آن تامین می شود، اضافه کرد: این تصفیه خانه در چهار فاز مختلف قبل از بهره برداری تست و تایید نهایی شده است و با نصب کامل اتصالات داخلی شبکه آبرسانی، آب شرب مورد نیاز شهروندان مهابادی به طور کامل از طریق این تصفیه خانه تامین می شود.
معروفی بیان کرد: این تصفیه خانه که با بیش از 520 میلیارد ریال هزینه احداث شده است، بر اساس نوع مواد و وضعیت کیفیت آب سد مهاباد از لحاظ بیولوژیکی طراحی شده و براین اساس با وارد شدن به مدار مشکل کیفیت و تغییر رنگ آب شرب این شهر نیز به طور کامل مرتفع می شود.
وی افزود: عملیات احداث تصفیه خانه آب شهر مهاباد در قالب قرارداد ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) در سال 1393 آغاز شده است.
به گزارش ایرنا احداث این گونه تصفیه خانه ها بر اساس اهداف و استراتژی های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت استفاده از منابع آبهای سطحی و سرمایه گزاری های بخش خصوصی و اجرای اصل 44 می باشد.
سد مهاباد دارای 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید می باشد که از این میزان سالانه بیش از 18 میلیون مترمکعب به مصرف آب شرب شهر مهاباد می رسد.
شرکت آب و فاضلاب شهری مهاباد دارای 47 هزار مشترک آب و 45 هزار مشترک فاضلاب است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.