اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان های سرد شمالی به منطقه، دمای هوا در بیشتر مناطق آذربایجان غربی کاهش محسوسی پیدا کرده و در شبانه روز گذشته در مقایسه با روز قبل پنج درجه سانتی گراد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 16 درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با دمای 11 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بود.
محمدپور گفت: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و مثبت هشت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی جدید به استان اظهار داشت: این سامانه بارشی از اواخر وقت روز پنجشنبه وارد آسمان آذربایجان غربی می شود و تا روز شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه می دهد.
محمدپور اضافه کرد: فعالیت این سامانه ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع می شود و به تدریج تمام مناطق آذربایجان غربی را فرا می گیرد.
وی یادآور شد: بارش ها در مناطق کوهستانی و گردنه ها به صورت برف خواهد بود و در مناطق دشت و کوهپایه ای نیز به صورت باران پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.