رضا جهینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم آب کنونی ذخیره شده در پشت سد مهاباد نسبت به مدت مشابه سال قبل 86 میلیون مترمکعب افزایش دارد.
وی گفت: هم اکنون، آب از 2 شاخه حمزه آباد و قاضی آباد آب با حجم ورودی 20.3 متر مکعب بر ثانیه وارد مخزن سد مهاباد وارد می شود که این مقدار در مدت مشابه سال قبل 2.1 مترمکعب بر ثانیه بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و 354 متر و 45 سانتیمتر از سطح دریاهای آزاد رسیده است که این مقدار نیز 11 متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.
جهینی با بیان اینکه در سال آبی جاری 287 میلی متر بارندگی تاکنون در ایستگاه باران سنجی سد مهاباد ثبت شده است، اضافه کرد: این درحالی است که طی سال گذشته در این مدت 95 میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.
رییس اداره امور آب مهاباد اظهار داشت: امسال در 2 مرحله 40 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای کمک به احیای دریاچه ارومیه رها شده است.
به گزارش ایرنا سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.