جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از تهیه و تدوین این کتاب را آشنایی بیشتر گردشگران سلامت داخلی و خارجی با امکانات پزشکی و درمانی، مراکز اقامتی و خدماتی و همچنین جاذبه های گردشگری استان برشمرد و افزود: در این کتاب سعی شده است تا علاوه بر بیان مفهوم گردشگری سلامت نقش این حوزه در توسعه اقتصاد کشور و به ویژه آذربایجان غربی بیان شود.
وی ادامه داد: در این کتاب گردشگری سلامت به 2 بخش گردشگری تندرستی و پزشکی تقسیم شده است تا گردشگران با مطالعه آن هم با امکانات طبیعی استان در بخش درمان مانند گیاهان دارویی، چشمه های آبگرم، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری و هم با پزشکان متخصص، مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان هایی که دارای مجوز IPD یا همان دپارتمان بیماران بین الملل در سطح استان می باشد، آشنا شوند.
وی با بیان اینکه این کتاب به زبان فارسی است، اضافه کرد: این کتاب در چاپ های بعدی به زبان کشورهای همجوار آذربایجان غربی شامل ترکیه، اقلیم کردستان عراق و جمهوری نخجوان که بیشترین گردشگران سلامت ورودی به استان را دارد، تهیه خواهد شد.
به گزارش ایرنا کتاب راهنمای گردشگری سلامت آذربایجان غربی در 183 صفحه و در قطع وزیری در تیراژ یکهزار نسخه به چاپ رسید؛ در پیوست این کتاب فهرست تمامی بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز تصویر برداری، داروخانه ها و همچنین لیست کامل واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی به همراه آدرس و شماره تلفن های مربوط درج شده است.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران امروز، سه‌شنبه با حضور 12 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان افتتاح شد.
این نمایشگاه تا 26 بهمن در نمایشگاه دائمی تهران ادامه خواهد داشت و 660 شرکت گردشگری ایرانی و خارجی از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
بسته‌های سفر برای استان های کمتر شناخته شده از محورهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران و صنایع وابسته است و در این رابطه 100 برنامه جانبی در حاشیه این نمایشگاه به اجرا در می آید.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.