کارگردان این نمایش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اثر به نویسندگی علی صابر رضایی و با همکاری گروه نمایشی ائلشن در تالار وحدت ارومیه اجرا شد.
عابدی با بیان اینکه این اثر با بازی 15 هنرپیشه و به زبان ترکی به اجرا درآمد، افزود: این نمایش با محوریت ظلم ستیزی، داستان مردمی را روایت می کند که از ستم حاکم و اربابان زمان خود به ستوه آمده اند.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره تئاتر فولکلوریک آذربایجان از 23 تا 27 بهمن سال جاری در آکامی تئاتر اورمیا و تالار وحدت ارومیه و با اجرای هشت اثر در حال برگزاری است.
علی صابر رضایی متولد 1333 در ارومیه بوده، لیسانس حقوق، قاضی بازنشسته دادگاه‌های تجدید نظر آذربایجان غربی و وکیل دادگستری است؛ وی در سال 1392 پس از 33 سال قضاوت بازنشسته شد و از آن به بعد به وکالت مشغول است.
تنوع موضوع و سبک در نمایشنامه های صابررضایی تحسین برانگیز است؛ چنانکه «گول آغا» سمبلیک، «اتوبوس ایستگاهی» طنز، «کابوس های آقای پاک سرشت» طنز آمیخته با انتقاد، «طالوت بر داود» مذهبی و «گرسنگی» پانتومیم است.
اثر «دایی جان پاپیل» وی مسایل اجتماعی روز آذربایجان را به زبان هنر بیان و در کتاب دیگری سه نمایشنامه با مضامینی برگرفته از ادبیات کهن ایران چون عطار نیشابوری، عبید زاکانی و مولوی را خلق کرده است؛ وی در نمایشنامه «در انتظار لحظه ها» نیز بحث خانواده و روابط نادرست بین همسران و تداخل دنیای کار و دنیای خانواده را به تصویر کشیده است.
ماجرای درخت نارون وی نیز یک نمایشنامه اجتماعی است که به بررسی معضلات فرهنگی جامعه امروزی در قالب تقابل سنت و مدرنیته می پردازد.
سمبلیک بودن ویژگی غالب آثار علی صابررضایی است و واکاوی لایه های سمبلیک در بیشتر آثار وی به پژوهشی جامع نیاز دارد.
9939/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.