به گزارش ایرنا سرپرست اداره کل گمرک بازرگان روز سه شنبه در حاشیه این توافق و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به افزایش تردد کامیون ها بین ایران و ترکیه و بروز صف های طولانی طی روزهای اخیر، درخواست ملاقات اضطراری به مقامات گمرک گوربلاغ ارسال و این جلسه بر همین اساس برگزار شد.
«صادق نامدار» با اعلام اینکه مدیرکل گمرک گوربلاغ، فرماندار «دوغوبایزید» و جمعی از مسوولان این شهر نزدیک به مرز ایران در این جلسه حضور داشتند، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر توافق برای پذیرش حداقل 450 دستگاه کامیون به صورت روزانه، جلوگیری از بدرفتاری با مسافران نیز مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
وی بیان کرد: «ظفر انگین» فرماندار «دوغوبایزید» ترکیه در این جلسه به برخی اقدامات برای جلوگیری از توقف ناخواسته کامیون ها در گمرک گوربلاغ ترکیه اشاره کرد و برای رفع مشکل تردد کامیون ها قول مساعد داد.
وی اضافه کرد: تردد آسان مسافران نوروزی از مرز بازرگان - گوربلاغ و تردد روان خودروهای سواری از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
وی اضافه کرد: در پایان این ملاقات مرزی تفاهم نامه ای در پنج بند برای حل و فصل مشکلات به امضا فرمانده گروهان مرزی بازرگان و قائم مقام «دوغوبایزید» ترکیه رسید.
به گزارش ایرنا «اسکن» و «هانگار» تریلرهای خروجی از مرز بازرگان طی روزهای اخیر در گمرک «گوربلاغ» ترکیه به کندی انجام شده و صف های طولانی در خاک کشورمان را موجب شده بود.
آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است و حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در این استان قرار دارد.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.