به گزارش ایرنا امام راحل پس از پیروزی انقلاب فرمودند که «هرکس از هر دین و ‌مذهبی مدام که در مسیر انقلاب و‌ نظام باشد، در پناه انقلاب خواهد بود» و اکنون پس از گذشته چهل سال از این رویداد تاریخی و مقدس همچنان پیروان ادیان الهی و اقلیت های دینی در مسیر آرمان های نظام اسلامی حرکت می کنند.
آری پیروان ادیان توحیدی اعم از آشوری، ارمنی، کلیمی و زرتشتی جدای از ملت واحده ایران نیستند و همین اتحاد و یکپارچگی ملت همیشه در صحنه از مهمترین عوامل ایستادگی در برابر دشمنانی است که اکنون معیشت آنان را نشانه گرفته اند.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را فرصتی برای تجدید پیمان با رهبری و آرمان های امام خمینی (ره) می داند و معتقد است که این عزیزان محور وحدت بین پیروان ادیان توحیدی به شمار می روند.
«یوناتن بت کلیا» افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر، اقلیت های دینی و اقوام دیگر را شهروند درجه یک به حساب نمی آورند در حالی که انقلاب اسلامی باعث شد تا پیروان ادیان توحیدی ارزش ها و شعارهای خود را حفظ کنند و ‌الگویی برای جهانیان باشند.
رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز چهل سالگی انقلاب را برای ملت ایران یک جشن بزرگ دانست و تاکید کرد که در روز 22 بهمن تمام مردم ایران از هر دین و قومیتی در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا می کنند.
«استانلی سیمونز» ادامه داد: ما با حضور در این راهپیمایی پایه های انقلاب را تقویت می‌کنیم و به دلسوزان انقلاب و رهبری این اطمینان را می دهیم که پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم.
وی با تاکید بر اینکه برخی از رسانه های خارجی به دروغ فشار بر اقلیت‌ها در ایران را القا می کنند، افزود: اقلیت های دینی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که به صورت مسالمت آمیز در ایران زندگی می کنند و به انقلاب اسلامی پایبند هستند.
وی همچنین حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را اقدام مثبتی برای نشان دادن استحکام و کمال انقلاب اسلامی دانست و آن را ضامن آرامش و امنیت عنوان کرد.
یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز گفت: ما خود را یک ایرانی مسیحی می دانیم و همانطور که بزرگان و پیشکسوتان ما در شکل گیری انقلاب نقش داشتند، ما هم برای ماندگاری و ثبات انقلاب تلاش می کنیم.
«لورنس انویه تکیه» با اشاره به اینکه استقلال و آزادی ثمره این انقلاب است، افزود: ما هر ساله در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنیم تا به دنیا نشان دهیم که کشورمان را دوست داریم و پیرو رهبری و نظام هستیم.
وی بیان کرد: ما با حضور خود به مدعیان حقوق بشر نشان می دهیم که هیچ تفاوتی بین مسلمانان و مسیحیان ایرانی وجود ندارد و هیچگونه حق کشی در این کشور صورت نمی گیرد.
عضو اصلی شورای حل اختلاف ویژه اقلیت های دینی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه همگانی برای ایرانیان است، گفت: ما با حضور خود انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر کرده و ثابت می‌کنیم که جمهوری اسلامی تفاوتی بین اقلیت های دینی و مسلمانان قائل نیست.
«نیکسون یونن» بیان کرد: تمام مسلمانان و مسیحیان در ایران به صورت برادرانه و با آزادی کامل زندگی می کنند و کشورهایی که ادعای آزادی دارند باید بدانند که آزادی واقعی در ایران استقرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اقلیت های دینی همواره پشتیبان رهبری و نظام هستند، افزود: هر کسی ایرانی است باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند تا با این کار پایه های نظام را مستحکم کند و پایبندی خود را به جمهوری اسلامی نشان دهد.
به گفته نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز اگر همراهی اقلیت های دینی نبود انقلاب به ثمر نمی رسید و شهدای اقلیت های دینی گواه روشنی بر این مدعاست.
آیت الله جواد مجتهد شبستری اضافه کرد: اگر امروز ایران به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و دشمن از شنیدن نام ایران و ‌ایرانی می هراسد، به برکت همین همدلی است و اگر صفا و صمیمیت و همراهی اقلیت های دینی نبود، نمی توانستیم مسیر پر فراز و‌ نشیب انقلاب اسلامی را طی کنیم.
گزارش از: نیما سعیدی اقدم
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.