رییس آموزش و پرورش سردشت روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه معلم این شهرستان در زمینی به مساحت 612 مترمربع و با زیربنای 310 مترمربع در یک طبقه و به ظرفیت 60 نفر احداث شده است.
سیدنجم الدین سمیعی گفت: سردشت به نسبت سایر شهرستان های دیگر از موقعیت مناسبی به لحاظ جاذبه های گردشگری طبیعی و میراٍث معنوی برخوردار است و وجود این مکان بر بازدید بیشتر فرهنگیان سایر شهرها از این شهرستان در طول ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی کمک می کند.
وی با بیان اینکه با ساخت چنین مکانی ماندگاری فرهنگیان در این شهرستان نیز بیشتر می شود، اضافه کرد: بهره برداری از این طرح می تواند در ارتقای خدمات آموزشی و رفاهی به فرهنگیان نقش مهمی داشته باشد.
به گزارش ایرنا سردشت 33 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سایت باستانی ربط، حمام تاریخی مربوط به دوران قاجار، پل قلعه تاسیان مربوط به دوران قاجار از مهم ترین آنهاست.
آبشار شلماش، آبشار رزگه، آبشار نیوه ژ، دشت وزنه، دشت مردواو (مرداب)، دشت باژار، چشمه آب معدنی گراوان، رودخانه دایمی زاب، دره خدرآباد، منطقه کوهستانی بیوران، گردنه زمزیران، و 90 هزار هکتار جنگل از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان است.
به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی و اجتماعی در این شهرستان در حال برگزاری است.
در این ایام همچنین 121 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در این شهرستان با 153 میلیارد و 80 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.