اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خروج تدریجی سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد آذربایجان غربی شده بودریال دمای هوای این استان رو به افزایش بوده و تا 24 ساعات آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: این سامانه از اواخر فردا به طور کامل آذربایجان غربی را ترک خواهد کرد.
وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر و میاندوآب با دمای 11 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 2 و 6 هشت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
محمدپور ادامه داد: در 24 ساعات گذشته نیز شهرهای پیرانشهر، اشنویه، سردشت به ترتیب با حدود هفت، چهار و سه نیم میلیمتر بارندگی بیشتر بارش های آذربایجان غربی را داشته اند.
وی با اشاره برگزاری مراسم جشن انقلاب گفت: دمای هوای آذربایجان غربی برای فردا نیم ابری، تمام ابری و همراه با وزش خواهد بود و در برخی مناطق و ارتفاعات نیز امکان بارش های پراکنده برف و باران پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.