یونس معزز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 400 خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری نیز از مزیت های بازنشستگی و کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.
وی ادامه داد: 144 هزار خانوار فاقد بیمه در آذربایجان غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.
وی اعلام کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است.
وی اضافه کرد: 101 کارگزاری فعال بیمه ای در سطح استان فعال است و هر فرد می تواند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت مبالغی بین 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج میلیون و 400 هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: روستاییان ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر با پرداخت 15 سال حق بیمه و در سن بعد از 65 سالگی، بازنشسته محسوب می شوند و هرماه مستمری می گیرند.
معزز بیان کرد: مشاغل 20 گانه بخش های مختلف کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی آیند.
وی ادامه داد: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی هستند که می توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اضافه کرد: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
این صندوق یکی از صندوق‌ های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری ها، بهورزان خانه های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری ها، بخشداری ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به روستاییان و عشایر انجام می گیرد.
علاوه بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان شرکت های نظام دامپزشکی نیز می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.
تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای 18 سال سن دارند، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزایایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.