به گزارش ایرنا، علی رضاپور مقدم روز یکشنبه در نشست تخصصی مطالبات مردم از دانشگاه تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه پیام نور خوی و با مشارکت دانشگاه های دیگر برگزار شد، افزود: با وجود کینه توزی‌ها و شیطنت‌های دشمنان داخلی و خارجی امروز انقلاب دوران تکامل خود را سپری می‌کند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب نرم بوده و چنین انقلابی به شکل دینی با محوریت انسان تاکنون هیچ نظیری در بین انقلاب های جهان نداشته است.
رییس دانشگاه پیام نور خوی نیز در این نشست اظهار داشت: در دوران پهلوی علم گرایی و غربی سازی جامعه، به دانشگاه­ها محوّل شده بود و به همین سبب دانشگاه ها به سمت سیاسی شدن حرکت کردند و اولین محافلی که مظاهر غربی از جمله اختلاط زن و مرد در آنها ظهور کرد، دانشگاه ها بودند.
نقی دادرسی اضافه کرد: با وقوع انقلاب اسلامی کارکردهای دیگری هم برای دانشگاه ها تعریف شد که از جمله آنها می توان به انسان سازی و حرکت به سوی تکامل و تأمین زیرساخت­های علمی و فنی کشور اشاره کرد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان خلاصه ای از خدمات حوزه و دانشگاه افزود: در طول 40 سال گذشته، کارهای بی نظیر و ارزشمندی در حوزه و دانشگاه انجام شده اما ما نباید روی نقاط ضعفمان سرپوش بگذاریم و آنها را نادیده بگیریم.
سیدتقی کبیری گفت: دانشگاه های کشور در برخی از شاخص ها نظیر رشد علمی بسیار خوب عمل کرده اند ولی مشکلاتی هم داریم که باید تاکنون اصلاح می شدند ولی با توجه به شرایط استثنایی کشور هنوز پابرجا هستند.
وی بیان کرد: یکی از این مشکلات به آمایش سرزمینی مربوط است که این امر در تاسیس دانشگاه های جدید و گسترش آنها در برهه های مختلف بسیار اثرگذار به نظر می رسد و می تواند در تشخیص نحوه فعالیت دانشگاه ها موثر باشد.
به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 به پیروزی رسید و پس از طی فراز و نشیب های فراوان و با وجود تلاش دشمنان برای براندازی،‌ پس از 40 سال همچنان پا برجا مانده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.