مسوول واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به مدت پنج روز با اجرای 2 اثر در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و همچنین سه اثر در روز جمعه درآکادمی تئاتر اورمیا و تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می شود و با تجلیل از آثار برتر در روز شنبه /27 بهمن/ به کار خود پایان می دهد.
پدرام رحمانی با بیان اینکه همه آثار جز نمایش ملک جمشید به زبان ترکی اجرا می شود، افزود: 16 گروه نمایشی برای حضور در این جشنواره شرکت داشتند که با انصراف چهار گروه و حذف چهار گروه دیگر پس از بازبینی آثار، هشت اثر برای اجرا در این جشنواره انتخاب شده است.
وی با اعلام اینکه همه این آثار از نوشته های علی صابر رضایی است، در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره بیان کرد: تجلیل از زحمات این نویسنده ارومیه ای، برای خلق متون فولکلور، احیای ادبیات فولکلور و سبک زندگی کهن و نیز بیان اهمیت و جایگاه سنت ها و آداب و رسوم از اهداف برگزاری این جشنواره است.
به گزارش ایرنا جشنواره نمایشنامه خوانی 'کاف-تا' به عنوان نخستین جشنواره تئاتر کافه ای نیز از چهار تا هفتم دی ماه به مدت چهار روز و با اجرای هشت نمایشنامه در 2 بخش مسابقه و ویژه در ارومیه برگزار شد.
9939/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.