حسن کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ضرورت استفاده بهینه از آب و خاک پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به این بخش شده به طوری که در گذشته هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده بود.
وی بیان کرد: یکهزار هکتار از اراضی آبی شهرستان شوط با کمک بلاعوض دولت و 13 هزار هکتار دیگر از محل اعتبارات ساماندهی رودخانه مرزی تجهیز شده است.
وی با اشاره به احداث 2 سد خاکی قره زمین و اینجه قدیم در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: افتتاح دهها طرح و سد کوچک آبخیزداری از سایر اقدامات موثر دولت در این شهرستان است.
کریم زاده با اشاره به فعالیت های بخش تولیدات گیاهی این اداره گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس سیاست های کلی نظام در زمینه محصولات غذایی مورد نیاز مردم مانند گندم تولید خوبی انجام شده و طرح های مطلوبی جهت تولید و توسعه کشت دانه های روغنی مانند کلزا و آفتابگردان اجرا شده است.
وی ادامه داد: در زمینه کشت سایر محصولات اقتصادی مانند زعفران و گیاهان دارویی نیز اقدامات چشمگیری انجام شده است.
وی بیان کرد: در بخش دامپروری نیز با فعالیت 26 واحد دامداری شهرستان توسعه خوبی داشته و بزرگترین واحد گوساله پرواری منطقه آزاد با ظرفیت 480 راس در شوط فعالیت دارد.
کریم زاده افزود: ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند ماکویی به عنوان یکی از مراکز مهم تحقیقاتی و پشتیبانی علمی، فنی و ترویجی دام سبک است.
وی با اشاره به توسعه واحدهای مرغداری صنعتی به 31 واحد صنعتی در شوط گفت: چهل سال قبل هیچ واحد مرغداری صنعتی در این منطقه وجود نداشت ولی به برکت انقلاب و تلاش صنعتگران این بخش و حمایت های دولت، توسعه در این بخش چشمگیر بود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شوط افزود: واحدهای فعال در شوط به صورت تمام اتوماتیک و مکانیزه در حال فعالیت هستند و با تولید سالانه چهار هزار و 500 تن گوشت مرغ در کنار 2 واحد صنعتی کشتار گاه مرغ این شهرستان به یکی از قطب های مهم این صنعت تبدیل شده است.
کریمزاده تکمیل و راه اندازی زنجیره تولیدگوشت مرغ، گوشت قرمز و گوشت ماهی، راه اندازی زنجیره تولید شیرخام و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی آن، توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و زراعی و توسعه کشت محصولات استراتژیک و گیاهان دارویی را از برنامه های آتی قابل اجرا در این شهرستان بیان کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان شوط از شهرهای شمالی آذربایجان غربی با مساحت 35هزار هکتار زمین کشاورزی است که سطح زیر کشت محصولات آبی 15 هزار و 800 هکتار و سطح زیر کشت محصولات دیم 19 هزار هکتار است.
مساحت باغ های این شهرستان یکهزار و 160 هکتار و وسعت مراتع بیش از 71 هزار هکتار است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.