علی اصغرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 هزار هکتار از اراضی پلدشت از محل اعتبارات آب های مرزی و مابقی از محل تسهیلات اعطایی به کشاورزان توسط جهاد کشاورزی مجهز شده است.
وی ادامه داد: در اجرای آبیاری های تحت فشار خرده مالکی نیز 50 هکتار به آبیاری های نوین مجهز شده که 85 درصد اعتبارات هزینه شده از محل کمک های بلاعوض بوده است.
وی با اشاره به سایر دستاوردهای بخش کشاورزی در سال های پس از انقلاب اسلامی در این شهرستان بیان کرد: تاسیس و راه اندازی واحدهای صنعتی به صورت مدرن، تاسیس و راه اندازی کارخانه های خوراک دام و طیور و فرآوری و بالا بردن ارزش غذایی نهاده های دام از جمله اقداماتی است که بعد از پیروزی انقلاب در این شهرستان شکل گرفته است.
اصغرزاده اضافه کرد: تشکیل اتحادیه و تعاونی واحدهای مرغداری و دامداری، تشکیل کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی، استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه کشور برای تولید پایدار محصولات کشاورزی و دامی در چهار فصل از دیگر اقدامات مهمی است که بعد از انقلاب اسلامی در این شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری بیان کرد: 33 دستگاه تراکتور، 32 دستگاه ادوات دنباله بند، چهار دستگاه پرس کن طی سال جاری با پرداخت تسهیلات خریداری شده است.
وی با اشاره به میزان خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی پلدشت اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 900 هکتار از محصولات باغی و زراعی این شهرستان امسال دچار خسارت شده که شامل 2 هزار و 228 تن محصول است.
وی اضافه کرد: گندم و جو آبی، کلزا آفتابگردان آجیلی و روغنی، گوجه فرنگی، شنبلیله، یونجه، باغات میوه شامل این خسارت هاست.
به گزارش ایرنا شهرستان پلدشت در شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع شده که دارای 60 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است عمده کشت این شهرستان شامل غلات و کلزا، یونجه و هندوانه می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.