رییس آموزش فنی و حرفه ای مهاباد روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره غذاهای بومی پس از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن با هدف حفظ آیین و سنت های بومی قدیمی این شهرستان و به نمایش گذاشتن توانمندی های بانوان برپا شد.
سید سلیم عباسی افزود: در این جشنواره 30 نفر از بانوان و دختران این شهرستان انواع غذاهای محلی و بومی مهاباد را تهیه و در این جشنواره عرضه کردند.
وی ادامه داد: بیش از 40 نوع غذای سنتی، انواع آش، سوپ و دسرهای مختلف و نان های محلی در این جشنواره تهیه و پخته شد.
عباسی بیان کرد: 'کباب حصیری'، 'هرشته پلاو'، 'کفته'، 'دولمه'، 'بربرسل'، 'دوکلیو' و شیرینی های محلی از جمله غذاهای سنتی و بومی مهاباد به شمار می رود که در این جشنواره توسط بانوان خوش ذوق پخته و ارایه شد.
رییس آموزش فنی و حرفه ای مهاباد اظهار داشت: در این جشنواره همچنین 11 نوع دسر و شیرینی های مخصوص قبل و بعد از غذا توسط بانوان هنرمند مهابادی تهیه شده است.
عباسی یادآور شد: به نفرات اول تا سوم این جشنواره بر اساس میزان توجه به سنت ها و آیین های بومی و محلی در پخت غذا با نظر کمیته داوران جوایزی اهدا شد.
به گزارش ایرنا، در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی و هنری با مشارکت بانوان در قالب کمیته های بانوان و کودک و نوجوان ستاد دهه فجر این شهرستان برگزار شد.
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام ایام الله دهه فجر نامگذاری شده است و امسال جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور برگزار شد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.