کیومرث دانشجو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها 2 سد در شهرهای بوکان و مهاباد فعال بود ولی پس از انقلاب 11 سد دیگر در شهرستان های مختلف شمالی، مرکزی و جنوبی استان احداث شد.
وی اضافه کرد: در 40 سال گذشته سدهای شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره به عنوان 2 سد بزرگ در استان ساخته شده و در مدار بهره برداری قرار دارد.
وی بیان کرد: همچنین سدهای سیلوه پیرانشهر، حسنلوی نقده و ساروق تکاب در جنوب آذربایجان غربی و سدهای زولا و دریک سلماس، ماکو و شهید قنبری و همچنین قیقاج و ارس 2 در شمال استان در این مدت ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ابتدای انقلاب تنها 2 شهرستان دارای سد بود در حالی که هم اکنون 9 شهرستان دیگر صاحب سد برای ذخیره آب های سطحی شده است.
دانشجو گفت: ظرفیت سدهای استان در ابتدای انقلاب 848 میلیون مترمکعب بود که در حال حاضر به یک میلیارد و 930 میلیون مترمکعب رسیده و رشدی یک میلیارد و 82 میلیون مترمکعبی داشته است.
وی افزود: همچنین در سال های پس از انقلاب، هشت سد کوتاه، 113 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سدها احداث شده است.
وی اضافه کرد: در 40 سال گذشته همچنین با اجرای طرح های زیربنایی، سالانه 456 میلیون مترمکعب آب شرب شهری و روستایی از منابع سطحی و زیرزمینی تامین شده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 2 سد دیگر نیز آماده بهره برداری است که در سردشت و پلدشت در جنوب و شمال استان قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.