مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:در تمامی ۳۲۰۰ روستای استان کلاس درس دایر است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در غرفه آموزش و پرورش استان در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب استان با بیان اینکه مدرسه و نظام تعلیم و تربیت در استان از قدمت بالایی برخوردار است و در سال ۲۹۵ شمسی در قالب اداره معارف در استان ظهور کرده است افزود: اگرچه در خصوص سرانه فضای آموزشی در مقایسه با میانگین کشوری عقب هستیم اما این شاخص در اوایل انقلاب ۱.۵ مترمربع برای هر دانش آموز بوده که امروزه سرانه فضای آموزشی استان به ۴.۵ ارتقا یافته است.
وی ادامه داد:  واحدهای آموزشی استان از ۲۶۰۰ واحد اوایل انقلاب به ۵۰۰۰ واحد در حال حاضر رسیده است.
محمدی با بیان اینکه ضریب پوشش تحصیلی دوره ابتدایی از ۴۰ درصد اوایل انقلاب به ۹۸.۱ درصد رسیده که رشد ۵۸ درصدی را در پوشش تحصیلی ابتدایی شاهدیم تصریح کرد:در سایه انقلاب۱۱۰ مدرسه زیر ۵ دانش آموز،۱۸ مدرسه ۱ نفره، ۱۶ مدرسه دونفره و ۲۴ مدرسه ۳ نفره در استان ساخته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بااشاره به حوزه سوادآموزی و افراد تحت پوشش در استان اظهار کرد: قبل از انقلاب در آذربایجان غربی ، ۳۷ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد بودند که امروزه ۹۱.۷ درصد جمعیت سنی مذکور باسواد هستند و اختلاف سواد بین زنان و مردان امروزه به ۸.۸ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب ۳۶۰۰ پروژه در قالب آموزشی،سالن ورزشی، دارالقرآن و کانون در استان اجرا شده است یادآور شد: بعد از انقلاب ۱۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان دایر شده است.
محمدی با اشاره  به اینکه در قبل از انقلاب تنها ۴ واحد آموزش استثنایی در استان دایر بوده که این رقم به ۹۴ واحد رسیده است گفت: قبل از انقلاب، ۶ هنرستان فنی و حرفه ای و کارو دانش در استان به برکت وجود انقلاب و نظام اسلامی به ۲۵۱ واحد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ایجاد  ۱۹ پژوهش سرای دانش آموزی،۱۸ دارالقرآن، ۳۱ کانون پرورش فکری،۲۸ مدرسه تیزهوشان، ۱۱۴ واحد آموزشی شبانه روزی با ۱۵ هزار دانش آموز از جمله برکات نظام و انقلاب در حوزه آموزش و پرورش استان بوده است.
وی بااشاره به گسترش برنامه فناوری و الکترونیکی کردن برنامه های آموزشی در استان بیان کرد:۴ هزار مدرسه تحت وب در قالب ۷ هزار و ۷۵۰ کلاس درس در استان به صورت هوشمند دایر هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.