معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دشمن پیشرفت و تعالی ایران را نمی خواهد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید رضا حسینی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب با بیان اینکه ریشه انقلاب در اعتقادات مردم ایران بود، با تاکید براینکه دشمن پیشرفت و ارتقا ایران در جایگاههای مختلف را نمی خواهد افزود: آمریکا و جهان غرب تنها بدنبال منافع خود است و آمریکا با تحریم ها درصدد نابودی نظام است که به فضل الهی با تلاش شبانه روزی مردم و مسئولین به درجات والایی از تعالی و پیشرفت خواهیم رسید.
معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: لازمه رشد و پیشرفت وجود برنامه ریزی، کنترل و نظارت و ارزیابی است.
وی بااشاره به دستاوردهای فعلی نظام  شاخص های استان در بخشهای مختلف در مقایسه با سال ۵۷ تصریح کرد: باافزایش ۲ برابری جمعیت در استان،میزان برخورداری مردم استان از آب آشامیدنی سالم از ۲۰ درصد به نزدیک ۱۰۰ رسیده است.
وی بابیان اینکه در سال ۵۷، تنها ۲۰ پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده بود افزود: درحالی که بعداز انقلاب، ۴۷۶ پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده و میزان اشتغال در این حوزه از ۱۰۴ نفر به بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال در بخش معدن ارتقا یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه استان در تولیدسیب، چغندرقند، عسل، پرورش گاومیش رتبه اول را در کشور کسب کرده است اظهار کرد: مجموع تولیدات کشاورزی استان در سال ۵۷، در حدود ۳ میلیون تن بوده که این میزان اکنون به ۶.۵ میلیون تن رسیده است.
وی بااشاره به اینکه فارغ التحصیلان استان در سال ۵۷،در حدود ۴۲۰ نفر بوده افزود: امروزه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهها به بیش از ۳۹ هزار و ۳۷۳ مورد رسیده است.
حسینی تعداد واحدهای تولیدی در حال بهره برداری استان در سال ۵۷ را ۳۶ واحد بیان کرد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در استان فعالند.
معاون استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه سال ۵۷، ۸۶ هزار مشترک برق در استان وجود داشته که این میزان به یک میلیون و ۲۲۰ هزار مشترک در زمان حال رسیده اظهار کرد: تنها در سال ۵۷،  ۹۶ روستای استان برق رسانی شده بود که امروزه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا از نعمت برق برخوردارند.
وی گفت: تا ۲۰ روز آینده علاوه بر تامین گوشت موردنیاز استان آماده صادرات به ۵ استان دیگر نیز خواهیم بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.