به گزارش ایرنا «یوناتن بت کلیا» شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ارومیه افزود: همین اتحاد پیروان ادیان توحیدی و یکپارچگی مهمترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است.
وی ادامه داد: وقتی ندای انقلاب شنیده شد، تمامی پیروان ادیان الهیِ گرفتار در زیر یوغ طاغوت به این ندا پاسخ مثبت دادند و در کنار دیگر هموطنان خود قرار گرفتند و همین یکپارچگی و اتحاد باعث پیروزی چنین انقلابی شد.
وی با تاکید بر اینکه نباید برخی سخنرانی های ناشایست موجب تضعیف این اتحاد شود، گفت: تخریب مسوولان و برخی حرکت های دشمن پسند انسجام ملی را خدشه دار می کند و برخی ها خواسته یا ناخواسته در این مسیر قدم می زنند.
«بت کلیا» دلیل پایداری انقلاب را الهی بودن آن خواند و گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای درهم شکستن آن بپا خاستند که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی بود؛ جنگی که در آن جهانیان با ماشین جنگی و تجهیزات پیشرفته به میدان آمدند تا انقلاب را به زانو درآورند اما مگر ممکن است انقلابی الهی با این روش ها به زانو درآید؟
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز امام راحل فرمودند که هرکس از هر دین و ‌مذهب، صاحبان کتاب آسمانی، زنان، روشنفکران و حتی کمونیست ها مدام که در مسیر انقلاب و‌ نظام هستند، در پناه انقلاب خواهند بود.
نماینده آشوریان ایران در مجلس ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر اقلیت های دینی و اقوام دیگر را شهروند درجه یک به حساب نمی آورند در حالی که انقلاب اسلامی باعث شد پیروان ادیان توحیدی ارزش ها و شعارهای خود را حفظ کنند و ‌الگویی برای جهانیان باشند.
وی با انتقاد از رفتارهای مدعیان دروغین حقوق بشر گفت: وقتی کشیش مسیحی به بهانه حمایت از اقلیت های دینی، کتاب آسمانی را به آتش می کشد، غافل از این است که با این عمل نام خداوند را می سوزاند.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان به 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی برای تجدید پیمان با رهبری و آرمان های امام خمینی (ره) است.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم گفت: انقلاب اسلامی بی نام و یاد امام راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و به عبارتی انقلاب اسلامی با نام امام راحل همراه است.
کشیش «داریاووش عزیزیان» ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی جامعه را هدایت می کند و امید می رود در سایه رهنمودها و‌ هدایت های ایشان شاهد شکوه هرچه بیشتر انقلاب باشیم.
وی به نقش جامعه آشوریان در دوران انقلاب و ‌جنگ اشاره کرد و افزود: جامعه آشوری همواره همپای انقلاب ایستاده اند و با توجه به اینکه از اقوام قدیمی ایران هستند، همواره حب خودشان را نسبت به انقلاب نشان داده اند.
وی افزود: رهبری یک جامعه باید ‌از خصوصیات ممتازی بهره مند باشد تا مردم آنچه را دوست دارند در وجود او ببینند؛ بر همین اساس امام راحل رهبری بودند که مردم آنچه را که می خواستند در وجود او ‌دیدند و به همین خاطر کوچک و بزرگ و‌ مرد و زن بپا خاستند و ‌انقلاب را به پیروزی رساندند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین اظهار داشت: بدون تردید اگر همراهی اقلیت های دینی نبود انقلاب به ثمر نمی رسید و شهدای اقلیت های دینی گواه روشنی بر این مدعاست.
آیت الله جواد مجتهد شبستری ادامه داد: اگر امروز ایران به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و دشمن از شنیدن نام ایران و ‌ایرانی می هراسد، به برکت همین همدلی است و گر صفا و صمیمیت و همراهی اقلیت های دینی نبود، نمی توانستیم مسیر پر فراز و‌ نشیب انقلاب اسلامی را طی کنیم.
وی بیان کرد: با وجود برخی بی کفایتی ها که از بعضی از مسوولان دیده می شود، ملت شریف ایران ثابت کرده اند که پشتیبان نظام هستند و آن را از آن خود می دانند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز به تشریح وضعیت در دوران ستمشاهی پرداخت و ‌گفت: کشور قبل از پیروزی انقلاب در شاخص های مختلف مانند سلامت، امید به زندگی، نرخ باسوادی و حوزه های دیگر در شرایط بسیار نا مطلوبی قرار داشت ولی هدف انقلاب مردم هیچ یک از مسایل مادی نبود.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: پول، قدرت، شهرت و شهوت چهارچیزی بود که در دوران طاغوت جایگاه داشت و ‌ملت ایران انقلاب کرد تا قدرت، پول، شهرت و شهوت حرف اول را نزند و‌ عزیزترین افراد قدرتمندترین و ثروتمندترین افراد نباشند.
به گزارش ایرنا آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوولان استانی، نماینده خبرگان رهبری و اقشار مختلف جامعه آشوریان در سالن اجتماعات انجمن آشوریان ارومیه برگزار شد؛ سرودخوانی و صرف شیرینی از دیگر بخش های این جشن بود.
8135 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.